Gå til innhold

Bmw 320/6 e21 "Gruppe 5"


skaugen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.
Tenkte jeg skulle dele mitt lille projekt her =)
Jeg har en gammel e21 som jeg tenkte jeg skulle bygge om og pusse opp til en gruppe 5 e21.
Har begynt med rust sveisingen, og det begynner nå å bli lite rust igjen etter mange tomme argon flasker, mange kilo med sveisetråd og en arbeidsgenser som nesten ser ut som en helsetrøye.
Bilen er en tidlig 1979 mod med en god m20b20 den har kun rullet litt over 150 tusen.
Dette er noe av det som skal gjøres.

Karossereri:

All rust skal bort.
Det skal støpes boddykit i glassfiber.
Veltebur skal sveises.
Bøttestoler skal inn.
+++

Motor:
Her skal jeg holde meg til forgassere og den blir en fet rekke med Motorsykkelforgassere.
m21 veiv (fra 324td)
smidde H-råder med arp bolter
885 topp med sterkere ventilfjærer, vippearmer og en 304° kam.
blokk skal bores til 84mm samme som m20b25(27)
Dreide stempler fra I.E.
+++
krigy9duhqbvu5jtxqxk.jpg
ebaflhle9g6a233crloq.jpg
5uhbkbtjc2gp07znh5qo.jpg
3h5a81fbnhtsxxn73mg8.jpg
fzdo8hb7c16g5jfglghq.jpg
19y9xzd6fp1k2w61dkdh.jpg
qwefif97d5bnn95tr7zd.jpg
r682r3d9oq5qvsgshkqa.jpg

3ehrrkb5107anwy0ap5j.jpg

m20 veiv ligger øverst på bildet og nederst ligger diesel veiven med 81mm slaglengde

bvoqyu4scoxju9izos1n.jpg

Glyco rådelagre standar størelse, skal være mye sterkere enn orginalt.

rhvdcq02bqfcvscegcnl.jpg

Eksosmanifold i rustfritt stål.

sp5yl6oxgusa37kiczw7.jpg

H-profil råder som skal tåle mer enn 1000 hk. og 10000 rpm.

bnafvdg1rxv0nz5q4n75.jpg

885 toppen som planfreses på toppen (siden som vender mot ventildekselet)
skal ta den andre siden også =)

z8cjf70r79vfbvxg12ck.jpg

Mikuni vm 38. (har 6 stk. en for hver sylinder)

7qsfc8ez3vm5412lwmfk.jpg

Diffen ferdig sveiset.

d7bzdzh24sygdu2frib7.jpg

skulle ønske jeg hadde hatt et Tig apparat, men man får vel gjøre det beste ut av det man har, fordet om halv automat ikke egner seg for 0,7-1mm plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se flere som pusser opp e21 :D

Hvorfor freser du på oppsiden av toppen?

Har set maaaaange mislykka ombygginger i tyskland. Har du bilder av skjermer, front osv du skal kjøpe? Skal du lage dette selv tro jeg det blir jalla.

Er vertfall et stort prosjekt du har gitt deg ut på karosserimessig, skal ikke dette gjøres skikkelig så er det like greit å holde bilen "clean" med ny lakk, felger og senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen var skadet på siden mot ventildekselet så jeg måtte legge på litt alu. der skaden var og frese den for å få den rett igjen slik at oljen ikke spruter ut over alt når motoren forhåpentligvis engang går.

Skal prøve å støpe skjermer selv, fordi det er jo ikke akkurat mange slike boddykit tilsalgs. har litt erfaring fra støping /reprasjon av båter så regner med at det skal gå bra bare jeg legger noen timer i det å ikke tar noen snarveier, men hvis det blir helt "jalla" så blir det alpina,bbs eller zender styling m/litt senking mest antagelig ikke alpina da jeg ikke egentlig liker alpina kopier, men dette orker jeg ikke å tenke på før jeg ser hvordan skjermene blir.

Skal sveise i nytt bagasje gulv i morgen, da det gamle ikke var annet enn rust som var holdt sammen av tectyl. Skal prøve og få bilder av det, men kan ta noen dager da jeg lå under bilen å skrapte tectyl i dag med telefonen i baklommen så skjermen sprakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få så høyt turtall som er mulig, men blir en 2,7 L så er vel litt begrenst hva som er mulig å oppnå av turtall. Tviler på at jeg får så høyt turtall som bilen på filmen, men skal selvfølgelig prøve =)

Sa at jeg skulle klare å sveise inn nytt bagasje gulv i dag , men dette var vel å være litt optimistisk av meg da det var gjennom rustet ved festene der det gamle satt, men er godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...