skaugen Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Hei alle sammen.Tenkte jeg skulle dele mitt lille projekt her =)Jeg har en gammel e21 som jeg tenkte jeg skulle bygge om og pusse opp til en gruppe 5 e21.Har begynt med rust sveisingen, og det begynner nå å bli lite rust igjen etter mange tomme argon flasker, mange kilo med sveisetråd og en arbeidsgenser som nesten ser ut som en helsetrøye.Bilen er en tidlig 1979 mod med en god m20b20 den har kun rullet litt over 150 tusen.Dette er noe av det som skal gjøres.Karossereri:All rust skal bort.Det skal støpes boddykit i glassfiber.Veltebur skal sveises.Bøttestoler skal inn.+++Motor:Her skal jeg holde meg til forgassere og den blir en fet rekke med Motorsykkelforgassere.m21 veiv (fra 324td)smidde H-råder med arp bolter885 topp med sterkere ventilfjærer, vippearmer og en 304° kam.blokk skal bores til 84mm samme som m20b25(27)Dreide stempler fra I.E.+++m20 veiv ligger øverst på bildet og nederst ligger diesel veiven med 81mm slaglengdeGlyco rådelagre standar størelse, skal være mye sterkere enn orginalt.Eksosmanifold i rustfritt stål.H-profil råder som skal tåle mer enn 1000 hk. og 10000 rpm.885 toppen som planfreses på toppen (siden som vender mot ventildekselet)skal ta den andre siden også =)Mikuni vm 38. (har 6 stk. en for hver sylinder)Diffen ferdig sveiset.skulle ønske jeg hadde hatt et Tig apparat, men man får vel gjøre det beste ut av det man har, fordet om halv automat ikke egner seg for 0,7-1mm plate. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Hei. Og velkommen til forumet. Dette ser ut som et spennende prosjekt. Her blir jeg nødt til å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 tøft. gruppe 5, fortell hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 Takk, Gruppe 5 var en gammel racing klasse som nå er erstattet av Gt 1 eller 2 tror jeg. Bildet under viser lichtensteins e21 gruppe 5 bil en tilfeldig gruppe 5 e21 med m12 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Hei, velkommen til forumet! Så ut som en pen E21 det der. E21 er en bil som er pen, og kan bli riktig nydelig med litt penger og arbeidstimer. Stå på videre, hold oss oppdatert med bilder og info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 tøft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Her må det følgest med ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Kjekt å se flere som pusser opp e21 Hvorfor freser du på oppsiden av toppen? Har set maaaaange mislykka ombygginger i tyskland. Har du bilder av skjermer, front osv du skal kjøpe? Skal du lage dette selv tro jeg det blir jalla. Er vertfall et stort prosjekt du har gitt deg ut på karosserimessig, skal ikke dette gjøres skikkelig så er det like greit å holde bilen "clean" med ny lakk, felger og senk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Kan bli skamtøft hvis du gjør det skikkelig Tøffe motorplaner også. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2010 Toppen var skadet på siden mot ventildekselet så jeg måtte legge på litt alu. der skaden var og frese den for å få den rett igjen slik at oljen ikke spruter ut over alt når motoren forhåpentligvis engang går. Skal prøve å støpe skjermer selv, fordi det er jo ikke akkurat mange slike boddykit tilsalgs. har litt erfaring fra støping /reprasjon av båter så regner med at det skal gå bra bare jeg legger noen timer i det å ikke tar noen snarveier, men hvis det blir helt "jalla" så blir det alpina,bbs eller zender styling m/litt senking mest antagelig ikke alpina da jeg ikke egentlig liker alpina kopier, men dette orker jeg ikke å tenke på før jeg ser hvordan skjermene blir. Skal sveise i nytt bagasje gulv i morgen, da det gamle ikke var annet enn rust som var holdt sammen av tectyl. Skal prøve og få bilder av det, men kan ta noen dager da jeg lå under bilen å skrapte tectyl i dag med telefonen i baklommen så skjermen sprakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Velkommen til forumet! Kunne egentlig ikke likt planene dine mer E21 Gr 5. er vel noe av det råeste, sykeste racing stuket som er! Lyden av M20 gasser er ubeskrivelig... Skal du gå for mye turtall og? En elsk E21 M20 film! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 Skal prøve å få så høyt turtall som er mulig, men blir en 2,7 L så er vel litt begrenst hva som er mulig å oppnå av turtall. Tviler på at jeg får så høyt turtall som bilen på filmen, men skal selvfølgelig prøve =) Sa at jeg skulle klare å sveise inn nytt bagasje gulv i dag , men dette var vel å være litt optimistisk av meg da det var gjennom rustet ved festene der det gamle satt, men er godt på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schrick Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Dette blir nok bra Kristian, blir feit lyd med seks individuelle mic's . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 noe sier meg at dette kommer til å bli bra Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Gleder meg virkelig til å følge med på denne....stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå