kaihore Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Kjøpte en e28 518 i fjord høst, som var betalt årsavgift på, men som ikke var eu gokjendt, å det hele endet med at jeg solgte bilen videre da jeg fikk andre prosjekt, men nå plutselig fikk jeg telefon fra forge eier om at han fikk årsavgift i posten på den bilen:S Selvfølgelig ble det ikke skrevet avtale når jeg hverken kjøpte eller solgte bilen, å jeg finner ikke ut hvem som har den nå siden den ikke ble omregistrert før nyttår. Det vil ende opp med at jeg kan risikere å måtte betale årsavgiften om dette ikke løser seg, så jeg ber om hjelp fra alle her inne, om dere kan gi tips som fører til oppklaring så er jeg evig taknemmelig, kanskje også en finnerlønn kan oppdrives:) Her er bilder av bilen som dette gjelder: Mitt nr: 41083689 Moderatoredit (R Andersen); Endret overskriften din fra stor til liten skrift. Vennligst les reglene for forumet før du poster.
bmwkizn Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Når kjøpte du bilen da? Og når ble den solgt videre?
kaihore Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 Når kjøpte du bilen da? Og når ble den solgt videre? kjøpte og solgte bilen i tidsperioden september-november mener jeg:S
///Kristian Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du skal finne eier av bilen? Send sms med reg nr til 2282.
kaihore Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du skal finne eier av bilen? Send sms med reg nr til 2282. Han har ikke omregistrert den, det er det som er problemet, får kun opp nr til gamleeieren, som ikke har noe særlig lyst å betale årsavgift på en bil han ikke lenger eier:S
316 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du skal finne eier av bilen? Send sms med reg nr til 2282. Han har ikke omregistrert den, det er det som er problemet, får kun opp nr til gamleeieren, som ikke har noe særlig lyst å betale årsavgift på en bil han ikke lenger eier:S Hva? Det betyr at heller ikke du omregistrerte den? Hvordan fikk du skrevet i vognkortet som eier av bilen da bilen sto registrert på forrige eier da du solgte den? Nå kan du skylde deg selv i grunn høres det ut som.
kaihore Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 Hvis du skal finne eier av bilen? Send sms med reg nr til 2282. Han har ikke omregistrert den, det er det som er problemet, får kun opp nr til gamleeieren, som ikke har noe særlig lyst å betale årsavgift på en bil han ikke lenger eier:S Hva? Det betyr at heller ikke du omregistrerte den? Hvordan fikk du skrevet i vognkortet som eier av bilen da bilen sto registrert på forrige eier da du solgte den? Nå kan du skylde deg selv i grunn høres det ut som. jeg omregistrere ikke bilene jeg kjøper for å selge videre, så jeg får underskriften til selger, og den som kjøper bilen av meg skriver under som ny eier. ja, er meget sløvt av meg dette her, en glipp som aldri kommer til å skje igjen:S
316 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Så du har aldri stått som eier mao? Du leverte altså ikke inn papirene da du kjøpte bilen? Det er jo akkurat det samme ny eier har gjort nå om jeg forstår rett? I såfall er det egentlig, om du er frekk nok en sak i mellom den gamle eieren og den nye eieren.
kaihore Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 ja, du har rett i det, men vil helst prøve å ordne opp, eller hjelpe til så godt jeg kan, så om noen ser eller kjenner til noe, så er jeg hjertelig taknemmelig!
Sir Hofstad Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Den som står som reg eier 01.01 er ansvarlig...
ehrnst Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Ja, det er nå så. Men når bilen teknisk sett har byttet eier to ganger siden han som har fått avgiften bør ikke han betale. Trådstarter bør rett og slett betale fakturaen, og ta det videre med han som er i besittelse av bilen per dags dato.
oddis Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Det er mao gamle eier, den du kjøpte BMWn av, som ikke har levert inn salgsmelding. Det er alltid selgers ansvar å levere inn denne. Så han gamle eiern, han kan kysse seg selv i ræva av dumhet. Men hvis han derimot leverte eierskiftelappen til deg og dere avtalte at du skulle levere den inn er det derimot en samvittighetssak. Hadde jeg glemt noe sånt ville jeg betalt årsavgiften umiddelbart, og levert inn salgsmeldingen.
kaihore Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 men om forge eier kaster avgiften, vil dette da bli heftelse på bilen? for i det tilfelle, er det eiers problem, ikke vårt? eller har dette begyndt å følge sist registrerte eier?
oddis Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Hele poenget her er at det er forrige eier, han du kjøpte den av, som står ansvarlig for bilen. Han er den som må betale avgiften og den som har ansvaret for å levere inn salgsmelding OG som burde melde bilen stjålet eller ulovlig i bruk. Alt som skjer er hans ansvar! Iflg registeret på 2282 skulle bilen vært vist til EU kontroll i oktober 2007! Så den er begjært avregistert! Det må jo rase ned med krav i posten til han forrige eieren!? Han må jo være enten veldig dum, eller bare ufattelig tiltaksløs. Men jeg har et spørsmål: HVEM leverte ikke inn eierskiftemeldingen som du fikk forrige eier, og nye eier til å signere?? Bilen står registert på en med Dagfinn til fornavn.
Glenn-Andre Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Forrige eier kan takke seg selv for at han ikke leverte salgsmeldinga i mellom dere 2, da hadde han sluppet unna regninga på årsavgifta. Men du burde også ha levert salgsmeldinga på den når du solgte den. Utrolig kjedelig for han at han må betale årsavgifta på en bil som han ikke har ellers blir det innkasso sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå