bmw530i Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Kamerat av meg skal selge en bil med svenske skilter. Vet ikke om den er momset men engangsavgiften er ikke betalt. Hva trenger jeg av papirer og sånt for å få den på norske skilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 du trenger salgsmelding fra den svenske eieren, kvittering på at moms er betalt ved innførsel av bilen til landet så er det bare å betale engangsavgiften til tollvesenet og bestille time for å godkjenne hos biltrangsynet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 bilen er kjørt på svenske skilter i norge i et år nå. kan jeg gå til tollvesne og betale momsen der eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 må vel bare gjør det da, men passe på at det står dagens dato i salgsmeldingen ifra sverige vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 ja. han jeg skal kjøpe bilen av har en kamerat i sverige som bilen står på så er ikke sikkert skrevet en salgsmelding en gang da blir det nok mellom meg og svensken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Tror det er bare å stikke innom tollvesenet og få betalt momsen, men pass på å ha alle papir i orden, og skriv dagens dato i salgsmeldingen som nevnt tidligere Er ganske modig gjort å kjøre med en svensk registrert bil i et helt år hehe.. Kan fort bli ganske dyrt om en blir stoppet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Du som norsk innbygger har faktisk ikke lov å kjøre svenskregistrert bil i Norge. Blir du stoppa, så må du nok parkere på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2010 ja jeg er klar over dette derfor jeg vil ha den på norske skilter men blir sinnsykt dyrt :/ bare engangsavgiften er på nesten 50tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Kan kjøre svensk reg bil med norske prøveskilt. Men en annen sak er å kjøre med umomset bil i norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2010 ja. men momsen, blir ikke det ca 25% pluss noe avgift av det jeg gir for bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 blir det sånn at jeg først på betale engangsavgiften før jeg sender bilen på eu kontroll? eller kan jeg eu godkjenne den også betale engangsavgift når jeg vil ha skilter på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 Kan kjøre svensk reg bil med norske prøveskilt.Men en annen sak er å kjøre med umomset bil i norge.. så det vil si jeg kun trenger å momse den inn for å kunne ha prøveskilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530i Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 Det stemmer. stemte begge av innleggene mine eller sa du stemte kun til den siste ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Mente kun til den siste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå