Fixfax Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Er jo morsomt og sladde og herje osv, men begynner og bli lei ukontrolerte sladder langs landeveien. Hva gjør dere andre som også har slitt med dette?
ehrnst Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 har ikke hatt dette problemet, men jeg hadde jævlig gode vinterdekk. forøvrig vil alle bakhjulstrekkere uten fancy 3 bokstav utstyr gi deg denne ukonrolerte sladden nå og da. spesielt om du går av/på gassen feil osv. Det samme med framhjulstrekkere, dog går de rett fram som for meg, er mye værre
oddis Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Ukontrollerte sladder? Hvis du føler de ukontrollerte er det nok lurt å velge en annen, tyngre og lengre bil, med diffbrems eller antispinn. Man trenger å være ganske våken bak E30 spakene på vinterføre ja, men det jo nettopp det som gjør den til så hysterisk moro å kjøre fort sidelengs med, den svarer på sekundet! (Som nok kan føles uggent om man ikke er forbredt). Dekk har noe å si, men det skal ingenting til. Jeg merker ikke stor forskjell på grep, annet enn at piggfritt er merkbart mer "seileglad" enn med pigg.
Lars89 Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 Et gammelt triks på eldre bakhjulstrekkere er jo å ha noe tungt i bagasjen som sandsekker, subkasse e.l Gode dekk hjelper jo også. Blir glatte av mye spinning... Men er bare å innse at rwd E30 ikke er en veldig god bil til vanlig bruk på vinteren
bmwmann24 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 hadde e30 IX jeg. Den var særriøst bedre enn en e36 på vinteren;) Er ikke en umulig oppgave å bygge om! Hadde e30 bakjhulsdreven og, den var ikke mye bedre enn en taunus på glatta
Lars89 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Har hatt E30 325IX og E30 316 selv og de kan jo ikke sammenlignes. Utrolig morsomme biler på hver sin måte. IXen hadde helt vilt bra fremkommelighet med diffbrems og pigger mens 316 bare spant
ehrnst Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 beste vinterbil jeg faktisk har hatt var en e30 316 med m20b23 og 316 diff. hadde kliss nye, drit gode vinterdekk (jeg ikke har funnet i ettertid da de nye modellene var dårlig) den fikke jeg hatt det ekstremt morosomt med damtidig som den kom seg fram "over alt" dessuten startet den fint på første forsøk i trysil når det var 32 blå og fatter sto der med en 2001 passat uten en motor som gikk. Gjett hvem som kjørte til bakken.....
Julian Sommer Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 beste vinterbil jeg faktisk har hatt var en e30 316 med m20b23 og 316 diff.hadde kliss nye, drit gode vinterdekk (jeg ikke har funnet i ettertid da de nye modellene var dårlig) den fikke jeg hatt det ekstremt morosomt med damtidig som den kom seg fram "over alt" dessuten startet den fint på første forsøk i trysil når det var 32 blå og fatter sto der med en 2001 passat uten en motor som gikk. Gjett hvem som kjørte til bakken..... Beklager OT, men tør jeg spørre hva du gjorde 0-100 på, med den diffen? Hehe. Har en 316 diff med sveist sperre som er ferdig ombygd til å settes på E30 323i'n min. Back on topic, jeg synes E30 er god på vinterføre på den måten at den ikke bare seiler ut, men er lett å rette opp igjen. Ja, det er en liten bil med bakhjulstrekk, og ingen bestemor-bil, men i motsetning til E34'n jeg hadde er E30'n lettere å rette opp igjen når det først slipper uønsket Det skjer mer enn med E34'n, men er mindre risikabelt
Fixfax Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 at det glipper av og til er akseptabelt, men denne slipper konstant. Kjørte i 60 på landevei i 4de gir, så kom det en svak bakke med svake svinger, at og fram hele tiden, måtte bare kjøre inn til siden og slippe andre forbi, da det gikk så utrolig sakte. Er veldig forsiktig på gassen på slike vinterfører, slipper gassen nesten helt i svinger osv. Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. ja er helt kurant og rette opp igjen, men som sagt, greit og kunne kjøre uten og sladde konstant men en ting skal sies, disse bilene er helt rå til tross for alderen sin, 2nd e30n min, og er en drøm og kjøre, selv med senk
bmwmann24 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 at det glipper av og til er akseptabelt, men denne slipper konstant.Kjørte i 60 på landevei i 4de gir, så kom det en svak bakke med svake svinger, at og fram hele tiden, måtte bare kjøre inn til siden og slippe andre forbi, da det gikk så utrolig sakte. Er veldig forsiktig på gassen på slike vinterfører, slipper gassen nesten helt i svinger osv. Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. ja er helt kurant og rette opp igjen, men som sagt, greit og kunne kjøre uten og sladde konstant men en ting skal sies, disse bilene er helt rå til tross for alderen sin, 2nd e30n min, og er en drøm og kjøre, selv med senk Regner med at gummien på dekka dine er stive som stein., da blir de som sommerdekk. Velg enten X-Ice(dyrt) evt GoodYear Ice-NAVI. sistnevnte bruker jeg nå på andre sesongen å de varer vel 1-2 sesonger til. piggdekk er til for å brukes på skjøytebane jeg mener piggfritt er myyye bedre. Men, nå kjører jeg i finnmark da.. Her er det jo ekte vinter ikke slaps drittføre med masse veisalt. stakkars jævler i sørnorge sier jeg bare.
bmwmann24 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 at det glipper av og til er akseptabelt, men denne slipper konstant.Kjørte i 60 på landevei i 4de gir, så kom det en svak bakke med svake svinger, at og fram hele tiden, måtte bare kjøre inn til siden og slippe andre forbi, da det gikk så utrolig sakte. Er veldig forsiktig på gassen på slike vinterfører, slipper gassen nesten helt i svinger osv. Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. ja er helt kurant og rette opp igjen, men som sagt, greit og kunne kjøre uten og sladde konstant men en ting skal sies, disse bilene er helt rå til tross for alderen sin, 2nd e30n min, og er en drøm og kjøre, selv med senk Jeg mener at E34 er kongebilen på vinterføre, riktig vektfordeling,lang å brei. Nevn et bilmerke som ligger i nærheten av Bimmer fra 1980 fram til nå.. BMW er 19 lysår foran andre bilmerker når det gjelder, tja alt. joda, e30 er gøy det. Med riktige dekk så er den bedre enn mye. Men, den er jo liten å lett å miste i grøfta (erfaringer) du kan jo finne brukte dekk på forumet,.
ehrnst Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 beste vinterbil jeg faktisk har hatt var en e30 316 med m20b23 og 316 diff.hadde kliss nye, drit gode vinterdekk (jeg ikke har funnet i ettertid da de nye modellene var dårlig) den fikke jeg hatt det ekstremt morosomt med damtidig som den kom seg fram "over alt" dessuten startet den fint på første forsøk i trysil når det var 32 blå og fatter sto der med en 2001 passat uten en motor som gikk. Gjett hvem som kjørte til bakken..... Beklager OT, men tør jeg spørre hva du gjorde 0-100 på, med den diffen? Hehe. Har en 316 diff med sveist sperre som er ferdig ombygd til å settes på E30 323i'n min. Back on topic, jeg synes E30 er god på vinterføre på den måten at den ikke bare seiler ut, men er lett å rette opp igjen. Ja, det er en liten bil med bakhjulstrekk, og ingen bestemor-bil, men i motsetning til E34'n jeg hadde er E30'n lettere å rette opp igjen når det først slipper uønsket Det skjer mer enn med E34'n, men er mindre risikabelt aner ikke. sjekket aldri
Sturlis Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 e30 er ikke noe særlig som vinterbil for mannen i gata nei, men fytti så gøy det er Men jeg ville nok hivd noen sandsekker baki og fått på noen bra piggdekk, det hjelper mye
BMW_320icoupe Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Hvilke E30 har du? vis du ikke er fornøyd og den har 2 dører og helst avslutter med 25 på hekken, er jeg interessert vis du skal no bytte bil da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå