Gå til innhold

E46 - nye lys, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å skifte lys/lykter på bilen. Skal isåfall ha angeleyes og lurer på om jeg skal ha xenon-look eller ikke? Hva anbefales? Og hvordan er det med sånne xenon-pærer man setter i originallykten? Hvilken størrelse er det på lyspærene på E46? Hvilken farge er penest til sølvfarget bil?

Takker for svar :)

Skrevet

Takk for raskt svar :)

Her var det mye å velge mellom. Har ikke satt meg sånn veldig godt inn i lykter osv. Linser til xenon? Vet ikke om jeg skal gå for 4300K eller 6000K?

Skrevet

linsene er der for å hindre at lyset blir sendt i alle retninger, men i stede blir samla. sånn som på bildet

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=4311&g2_serialNumber=1

her ser du korleis forskjell på 4300 og 6000 (puss eit par til)

hidchartbc0.jpg

ColorChart1.jpg

eg gjekk i fra 4300k til 6000k og synst 6000k passe bedre til bilen

Skrevet

Er H7 i både nær og fjernlys hvis du skal ha ettermontert Xenon e.l.

Ringer får du på Biltema til 500kr evt på Ebay for enda mindre :wink:

6000K er en fin fargetemp. uansett farge :wink:

Halogen runger/gult lys ville jeg styrt unna, spesielt de hele lyktene med 4 små pærer i hver ring :wink:

Skrevet

Har lenge tenkt på et ettermontere xenon men har gått mer og mer fra det med tanke på lite plass i motorrom osv. Så har sett litt på xenon look pærer men finner så mye rart, lest litt rundt på div. forumer og da nevnes det;

Osram Silverstar

Osram nightbreaker

Osram Coolblue

Philips BlueVision

GE SuperBlue

Hvordan type pære bør en velge av disse eller andre typer pærer som ligner mest på xenon? Møkka lei det orginale "gule"! Hva ville sett gromest ut på bilen jeg nylig har kjøpt! Se signatur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...