Gå til innhold

Nån som har erfaring med Bluefin? (er nå testet!)

Remi85
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...
Har bestilt Bluefin og skal hente den på posten i morgen. Skal bli morro å prøve.

Keep us posted!

Har du noe direkte link til den du bestilte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme sjøl. :)

Har en ukegammel 116d som jeg har prøvd DTK powerbox (biltuning.no) på.

Men det ble stor "skuff". Mest placebo-effekt.

Testet med/uten med Performancebox (Racelogic.co.uk), og aks 0-100 er identisk (iht til specs, dvs. 10sek).

Har sendt klage til Biltuning.no, så får jeg se hva de svarer.

Har god erfaring med samme boks til min Previa varebil (dog det er ikke akkurat voldsomt merkbar økning av effekt, men målbart med Powerbox'en).

Det beste hadde jo vært å få BMW's originalprogram til f.eks. 120d lagt inn (det er jo nøyaktig samme motorkomponenter på alt fra 116d til 120d skal jeg tro forhandler).

Edit:

Jeg roter med modellbetegnelser. :)

Og en liten presisering:

Det er selvsagt en annen boks fra samme firma (DTK/Biltuning.no) som jeg benytter på Previa'en.

Her bedret 0-100 seg med ca. 1sek, som forsåvidt er greit nok mtp at "kassa" veier 1.8tonn.

Toyota er også "slemme" i og med at ECU går i nødmodus dersom man "tukler" med "pot'en" på Powerbox'en mer enn 1 hakk over slik det en er satt (pot=3).

Men med pot=5 er det *mye* mer effekt, men gleden blir kortvarig.

Full gass i mer enn 2-3sek og ECU slår av motor.

Stopp/start/reset MIL (med Scangauge) og tut-og-kjør igjen (etter å ha satt ned pot til 4).

Feilkoden er "Large fuel leak detected" - P0093. :)

Som stemmer bra i og med at det er det en Powerbox gjør. "Tukler" med verdien for rail-sensor (trykk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaa???? Vi er spendt nå....

Det ble en kjempe nedtur. (Ikke at bluefin er en nedtur for den har jeg ikke fått prøvd enda) Stod på posten og skulle hente pakka. De fant den ikke. Det viste seg at den var sendt til feil by, 22 mil unna. Skal komme til onsdag, så får prøve og få hentet den i løpet av uka, men ikke sikkert det går for jeg skal jobbe fra kl 7 til 19 fra mandag til søndag :(

lover å komme med update så fort jeg har hentet den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tilbakemelding fra meg:

På nyere modller med de siste ECU'ene fra Bosh har ingeniørene hos BMW lagt inn sperre for tuning/remap via OBD.

Dessverre:

Mail fra Superchips/Bluefin:

Hi

Sorry but we cannot modify the 2010 MY 116d on the bluefin system I'm

afraid. This car has the latest 2010 MY calibration from Bosch that

prevents OBD2 re-mapping. We have another system in place to modify the

car but no-one in Norway has this equipment I'm afraid. I'll add your

details to our system and when we have some news I'll let you know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tilbakemelding fra meg:

På nyere modller med de siste ECU'ene fra Bosh har ingeniørene hos BMW lagt inn sperre for tuning/remap via OBD.

Dessverre:

Mail fra Superchips/Bluefin:

Hi

Sorry but we cannot modify the 2010 MY 116d on the bluefin system I'm

afraid. This car has the latest 2010 MY calibration from Bosch that

prevents OBD2 re-mapping. We have another system in place to modify the

car but no-one in Norway has this equipment I'm afraid. I'll add your

details to our system and when we have some news I'll let you know.

Samme beskjed som jeg fikk når jeg hørte til min 2010 320d.... Må visst fysisk inn i styreenheta for å fikse på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har jeg endelig fått den og har lastet ned softwaren fra bilen. Alt var relativt selvforklarende. Man kobler Bluefin til porten og den starter opp selv. Den gir beskjed om at du skal trykke på startknappen i bilen uten og holde inn kløtsj eller brems for bilen skal ikke startes. Etter dette lastes softwaren ned fra bilen. Tar ca 8 min. man legger så inn programmet på pcen fra cd platen som fulgte med. Plugger inn bluefin etter at installasjon er ferdig og programmet sender softwaren automatisk til England. Du får mail når teknikerne har laget ny software. Maks 8 timer etter innsendelse på en arbeidsdag. Så jeg får forhåpentligvis softwaren i retur i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...