Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan ambefale hvilke dyser og chip som passe fint overens med et turbokit på m42? Er ikke noe stort bygg, vanlig kinaturbosett + noe tykkere toppakning. Vært kjempe fint om noen hadde hatt noen erfaringer med dette:)

Skrevet
Noen som kan ambefale hvilke dyser og chip som passe fint overens med et turbokit på m42? Er ikke noe stort bygg, vanlig kinaturbosett + noe tykkere toppakning. Vært kjempe fint om noen hadde hatt noen erfaringer med dette:)

Jeg har solgt/lagd flere til disse.

Turbochip med 440cc dyser.

Fungerer utmerket :)

Mener JulianS her inne på forumet har kjørt med et slikt oppsett.

Er flere her inne og etter det jeg kan huske

Skrevet

nå koster ikke MegaSquirt veldig mye mer enn en chip, og man får DIYPnP med Bosch 55-pin til M20/M30 hvertfall.. Funker til de fleste andre bmw'er som har bosch 55 også, er tilogmed en VANOS-kontroller med i siste utgave av firmwaren..

Skrevet
nå koster ikke MegaSquirt veldig mye mer enn en chip, og man får DIYPnP med Bosch 55-pin til M20/M30 hvertfall.. Funker til de fleste andre bmw'er som har bosch 55 også, er tilogmed en VANOS-kontroller med i siste utgave av firmwaren..

Skjønner ikke at ikke flere går for slike, er en utrolig enkel måte å få sprut på.

Alt er jo nesten klart, må jo bare koble luft temp og tps (på noen)

Men er vel det at man må mappe da, koster jo litt det og.

Jeg kommer om ikke så lenge med slike løsninger, men da er det også med ferdig grunnmapp til hver enkel motor som ligger klart inne på sprutet. Så da er det bare å vri om nøkkelen å bilen starter.

Grunnmappen ligger da til orginale dyser, men man slipper å styre masse med tenning å div for å få start. En enda enkelere måte til kundene :)

• 1 year later...
Skrevet

520i E34 M50B20 => Siemens MS40.1

E36 328i, 323i, 320i -95/96+ => Siemens MS41

E46 328i,325i,323i,320i => Siemens MS42

E46 330i => Siemens MS43

E39 6 cyl => Siemens MS41,42,43

M3 3.2 E36 Siemens MSS50

De flesta andra har bosch.

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...