Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bytte den ene demperen på min 96mod BMW 318i Touring og fant ut at det var M understell.

Noen som vet hvor mann kan få tak i en M-demper til en overkommelig penge?

Skrevet

Ringte BMW forhandler og ga de chassinummeret. Så fant de ut hva bilen var levert med. Synes bilen var litt stivere og lavere enn andre E36 jeg har hatt, men da var det jo en grunn til det.

Skrevet

Noen her som vet hvor mye senk det er i M-tech understellet?

Er det selve demperen som gjør bilen lavere eller er det selve fjøra?

Ikke det at jeg vurderer å kjøpe en standart demper, men bare lurte.

Skrevet

Like greit å kjøpe ett par Bilstein Sprint dempere kanskje? Aner ikke hvor en original sportdemper ligger i pris, men ser for meg at bilstein ikke er dyrere iallefall..

Skrevet

Vi har M understell på fruens E36 318i Touring og vi begge er kjempefornøyd. Trenger verken stivere eller lavere bil en det vi har nå :)

Skrevet

Er 15-20mm i forskjell på et M-understell ja. Har forstått det slik at M-demperen er gass, mens den vanlige er olje, men kan ikke bekrefte/avkrefte dette. Men ikke gå i fella å kjøp en orginal sportsdemper, det koster mere enn det smaker. BMW skal vel ha 1800 (ca) for 1 demper. Da går du heller for Bilstein B6/Sprint, Sachs osv som koster litt over tusenlappen pr stk og er i tillegg bedre

Skrevet
Er 15-20mm i forskjell på et M-understell ja. Har forstått det slik at M-demperen er gass, mens den vanlige er olje, men kan ikke bekrefte/avkrefte dette. Men ikke gå i fella å kjøp en orginal sportsdemper, det koster mere enn det smaker. BMW skal vel ha 1800 (ca) for 1 demper. Da går du heller for Bilstein B6/Sprint, Sachs osv som koster litt over tusenlappen pr stk og er i tillegg bedre

Men det vill ikke bli noen ugjavnheter om jeg kjøper en demper av en annen type eller en orginal ikke M demper?

Skrevet

Blir nok noe underlige kjøreegenskaper med forskjellige dempere. Kjøp to stk bilstein sprint og bytt på begge sider. Er den ene ferdig er ikke den andre i nystand..

Skrevet
Blir nok noe underlige kjøreegenskaper med forskjellige dempere. Kjøp to stk bilstein sprint og bytt på begge sider. Er den ene ferdig er ikke den andre i nystand..

Så sant å sant. Kommer til å bestille to stk. Fikk pris på uorbina M-tech demper fra Schmeidmann i Skien, 1600kr stk.

Noen som vet hva Bilstein dempere koster?

Skrevet

Har fått satt på hvite blinklys forrand og sotet det gule på baklyktene. Det er midlertidig da jeg ser etter rød/hvite.

Har også fått tak i E46 kappsler så den fikk et litt freshere look.

Har også montert spiller med pop-up skjerm. Morro med gadgets :lol:

Bilder kommer imorgen.

Skrevet

Noen som fortalte meg at jeg burde bytte no topp eller taarn lager naar jeg bytter demperne ogsaa. Noen som kan bekrefte dette?

Eventuelt vet hva det heter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...