egseth Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Hei! Er ganske ny her på forumet men jeg slenger ut en tråd! Har akuratt kjøpt meg en E36 sedan som trenger litt senk Men er ikke sikker på hvor lav jeg kan få den uten å måtte bytte om til senkesett. Så derfor tenkte jeg og bare ha senkefjærer, men vet ikke hvor lavt jeg får den, noen som vet? Synest de er fint me litt stuk på e36 men ikke så mye Noen som vet hvor jeg eventuelt kan kjøpe senkefjærer?
bmwkizn Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Hei. Og velkommen til forumet. Angående senk så kommer det jo litt an på hvordan kjørecomfort du vil sitte igjen med men hadde ikke villa gått får mer enn evt 50-30mm uten å bytte dempere nei. Ettersom du vil ha litt "stuk" på bilen så tror jeg det er en bra løsning
egseth Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Hei. Og velkommen til forumet. Angående senk så kommer det jo litt an på hvordan kjørecomfort du vil sitte igjen med men hadde ikke villa gått får mer enn evt 50-30mm uten å bytte dempere nei. Ettersom du vil ha litt "stuk" på bilen så tror jeg det er en bra løsning Er ganske ny innen Bil med så jeg har ikke mye peiling Hvor kan jeg eventuellt få kjøpt senkefjærer? Link kanskje?
bmwmann24 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 her er det beste tipset du får. Kjøp deg 30/15 evt 20mm senk. da kjørekomfort blir perfekt. hvis du går for noe mer senk så ryker demperne fort. Husk at BMW m3 har originalt bare 20mm senk. det ser jo forøvrig penest ut da bilen er "høy" men samtidig har dekk å hjulebue i perfekt balanse. Selv liker jeg stuket ved mer senk foran. Jeg kjøpte 30/15 senk til min e36 sedan på meca. gå til: http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?Bra ... yType_ID=1
R Andersen Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Orginale dempere tåler vanligvis ned til 40 mm. senking.
Langlo Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Orginale dempere tåler vanligvis ned til 40 mm. senking. låner litt topicen jeg har du noen mening om hvor mye m-tec demperne tåler?
Superbeetle Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Blir egentlig feil å si hva dempere tåler og ikke tåler, kommer helt an på hvor mye slitt de er fra før, om alle er orginale, hvor gamle de er etc.. Om jeg skulle senket en bil som ikke var nesten ny, og eller nylig hadde byttet alle demperne så hadde jeg ikke vurdert å kun bytte fjærene.. Det er mitt tips iallefall Til en E36 som ikke lenger er så ny, men hvor demperne kanskje har stått på siden den var ny så vil selv de rimeligste settene (3-4000kr for fjærer og dempere) være betraktelig bedre enn orginaloppsettet..
bmwmann24 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 for å komme rimeligs unna det hele så tenker jeg at "litt senk" er akseptabelt uten å bytte demperne.. Men, selvfølgelig som superbeetle sier, det kommer jo helt annpå tilstanden til demperne.. Siden du alikevel ska bytte fjøra, så kan du jo kjøpe deg noen Kyb dempere til en rimelig penge og da? Men, da koster jo dette litt mer enn du kanskje hadde tenkt? Jeg tror at du kan greie deg bra med 30/15 senk på orig.demperne...
Rannem Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Orginale dempere tåler vanligvis ned til 40 mm. senking. låner litt topicen jeg har du noen mening om hvor mye m-tec demperne tåler? m-tech demperene tåler mer da disse org med fjærer senker 30mm. Tipper du fint kan øke dette til 40 mm. 40/30 er en fin senk og du har fortsatt komforten Kjører m-tech selv med 30/30 org senk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå