jensemann23 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Er litt diskusjon på forumet her ang forsikringspremie på ombygd bil. Hva er deres erfaringer? Jeg godkjente 318i med 325 motor. Bilen er i følge gjensidige fortsatt en 318i (selvfølgelig,) og den står som 318i med 2,5 liters motor og 192 hk i vognkortet. Jeg betaler 318i forsikring. De sa at dersom jeg skulle forsikre den økte verdien på bilen som følge av motorbytte måtte jeg tilleggsforsikre det som ekstrautstyr. Dette var selvsagt frivillig. Mange som har hatt andre opplevelser her skjønner jeg , så hva er deres erfaringer?
Ad|oS Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Er nok ulikt hvordan det opereres med dette rundt om, men det "verste" jeg har opplevd er en som hadde en ombygd 320 -> 328. Ikke godkjent i vognkortet, men fikk likevel igjen penger for en 328 da bilen ble kondemnert. Skjønner ikke hvordan det er mulig å få det til, men utrolig nok sant... Skal nevnes at uhellet ikke skjedde pga høy fart, så de kunne ikke "skylde" på at det var pga større motor
Rogern Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Min gamle m3, ombyggd fra 320 forsikret jeg som m3 med full kasko, men måtte da selfølgelig betale samme sum som det kostet å forsikre en original m3.
NA Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Dette er nok valgfritt ja. Vår e30 er en 316 ombygget med m50b25 og kan selv velge om den skal forsikres som 316 eller 325. Å da får du selvfølgelig igjenn deretter ved evnt skade.
oddis Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Det viktigste er at du melder ifra til forsikringsselskapet at den er ombygget og godkjent av Statens Vegvesen. Ellers kan du risikere å få regress for å tilbakeholde viktig informasjon ved en eventuell ulykke. Slik var det iallefall hos Gjensidige og Sparebank 1. At andre selskaper har annen praksis kan nok være. Da jeg spurte på en ombygd og godkjent E30 325 turbo med 197hk kunne jeg velge vanlig 325 forsikring + 1200kr for den økte effekten (totalt ca 9000kr) , eller velge "fullforsikring" til ca 23 000kr i året, med full erstatning på alle kvitterte deler. Så ble det deretter trukket ifra en årlig prosentsats på deleverdien fra året bilen ble bygget om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå