hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Hallo bmw entusiaster ! Etter mye om og men så har jeg endelig fått laget meg en tråd med prosjektet mitt i ! Prosessen har kommet et stykke så jeg er litt sen med å lage denne tråden, men det er bedre sent enn aldri, eller hva ? for de som lurer er dette førstebilen min som jeg bygger over 2 år og planen er å ha den ferdig på 18 årsdagen . det hele ble startet 6 oktober 09 . kan jo fortelle litt om bilen ; det er opprinnelig en 320 coupe som har gått sine 204 000 km siden 1993 . Den ble tatt inn fra tyskland i 2004 og etter min mening kunne den blitt behandlet bedre . I alle fall av info jeg har fått så har bilen hatt 2 eiere før meg etter den kom til norge . 1 eier har antageligvis vært fantast av plaststyling og jallamekk desverre , så jeg har hatt mye å rydde opp i . bilen så slik ut når den kom fra tyskland : første eier i norge tok inn bilen slik som den så ut over her, og laget den slik som dette : . Etter min mening var bilen mulig å se på når den ble tatt inn, men de 2 bildene nedenfor er til å bli flau av ! grunnen til at jeg slo til var at den var GRISEBILLIG og ikke hadde alt for mye rust ( men som viste seg etterhvert ) . eier nummer 2 hadde bilen i et halvt år å ga opp prosjektet da 2,5 litern som var satt oppi ikke ville svive . han hadde også påbegynt mtech på bilen og kjøpt inn uoriginal front som var lakkert i bilens farge ( den er solgt nå ) Å bilen havnet i mine hender ; Det aller aller første jeg gjorde var å rive av all den fæle plaststylingen, for å så knekke det i biter for å ta mindre plass i hengeren . for en god følelse . Utover det har det skjedd mye siden den ble min. Bilen har vært demontert ! helt til bunn . slik at det var et tomt karosseri for å finne rust, og se over stort sett alt som ikke syntes uten denne demonteringen ! bilen så fin å hel ut under, kun litt rust i festene til undersiden av framskjermene, disse blir byttet med litt mer solid vinkeljern . hele gulvet og begge kanalene er strøkent, og den har ingen baklykerust som e36 er kjent for . men hjulbuene bak var nødt til å takke for seg . så denne demonteringen var vel ganske vellykket, ingen ting ble sveiset under demonteringen da det som måtte sveises kunne taes med understellet på . da fikk jeg ut fingeren for å sette på 320 understellet igjen men da kom jeg over en svinbillig 328 på nett ! torsdag kveld ringte jeg på den, ga som følgende info at jeg kom å hentet på morgendagen om han var interessert i budet mitt ! han sa det lød bra, klokka 3 på torsdag natt dro jeg oppover med pickup å henger med god hjelp av far ! klokken 10 på fredag sto jeg i bergen sentrum med en ny 328 , og vendte nesa hjemover . den ble totalt demontert da alt på denne bilen er strøkent, understell å motor er tatt fra bilen for egen bruk . så nå står den i verkstedet på 4 bukker . Så noen får si ifra om de er interessert i et høyreratta kaross . Akkurat for øyeblikket står bilen inne for lakkering av motoromm og all rustsveising skal taest . tenkte å begynne herfra . takk for oppmerksomheten . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Legger ved noen bilder av det som har skjedd med bilen . beklager få bilder men er det jeg har fått tatt ! kommer til å ta mere bilder nå som jeg har fått laget meg en tråd å oppdatere . m50b25'en ble tatt ut i første omgang Fått ut motor, og tatt av framskjermer . også fått handlet inn bakfanger som bare henger på, på bilde ser også 328 i bakgrunnen der Bare prøvemontert noen dempere som var svinebillig jeg kom over en kveld . er TA coilovers så er ikke noe gromme saker altså, men er vel en lett oppgradering fra originalt og var ikke så ille da jeg betalte snaue tusenlappen for dempere framme og bak . er foreøvrig på gamle understellet dette her diverse Noen få bilder av 328 donorbilen. det er en 97 modell som har gått 156 000 . alle servicer er fulgt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 noen bilder etter at jeg har montert sammen litt diverse på bilen . har desverre ikke bilder av bilen når karosseriet var tomt ledningsnettet ute i motorommet har vært jallakobla til de grader, så det er jeg nødt til å koble opp på nytt som dere ser over her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Dette ser bra ut, tror jeg må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Skal vell ikke godkjenne dette siden bilen du bygger på er import under 10år i norge? Men fin prosjekt, mye jobb det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 På vei til fatters verksted for rustsveising . har ikke varme her i mitt eget verksted så da fikk jeg tilbud om å låne hanses . motorrommet skal også lakkes når den står der . Fine lykter som egner seg godt når man skal lakkere ! Mens bilen står på verkstedet som i utgangspungtet er for 2 uker siden . er ganske klar for å sveise nå om dagen ! bytta til meg noen felger mot et par jeg hadde liggendes ! Zito Titan 8,5 19" foran og 9,5 19" bak . tenker 225 foran og 235 bak . men er åpen for forslag om hva som lønner seg ! hjulbuene bak er litt stygt angrepet av rust, så de blir byttet og tilpasset bredden på felgene, blir vel å bredde de rundt 2 cm tenker jeg . et par bilder til under pussingen og maskering Rust rundt dempertårnet, dette er vel det som er å sveise i motorrommet, litt mer jobb en ventet da det hadde begynt å spise på selge tårnet, så må lage til noe greier her, får god hjelp av han som leier verkstedet sammen med fatter, da jeg kun er 16 og ganske færsk bak sveisemaska, men kommer seg : -) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Dette ser bra ut, tror jeg må følge med her Takk . det hjelper på arbeidslysten med litt skryt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Skal vell ikke godkjenne dette siden bilen du bygger på er import under 10år i norge? Men fin prosjekt, mye jobb det der... Blir kjørt som 320 ja . Stort sett så er det ingen som ser det med mindre du havner på rulla . takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 dette her sA veldig bra ut:D fAr legge ut flere bilder fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Slenger opp et par bilder av framstillinga ! står forøvrig uten spindler, da jeg var nødt til å bore ut skruen til abs sensor å sette i ny foring ! dette blir også klint på litt svartmaling på Et par av diffen . denne blir stelt litt med, så ender den opp som sølvgrå . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 dette her sA veldig bra ut:D fAr legge ut flere bilder fremover Takk takk , alltid hyggelig med litt skryt . skal prøve så godt jeg kan på å oppdatere ofte og med bilder ! må bli flinkere til å huske å ta bilder når jeg holder på . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Får slenge opp et par bilder av bilen jeg kjøpte for å kjøre rundt i mens jeg holder på med coupe prosjektet da . dette er en 320 sedan, 92 modell som har gått sine nesten 200 000 . er automat da vel å merke, men fin bruksbil når jeg blir 18 . Huska faktisk å ta av den røde "L'en" på bildene også ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Nye Zito . er en gæli senterkopp, men det skal ordnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Da var det lagt ut noen bilder og tråden var startet ! skal bestille nye hjulbuer bak i morgen, da blir det å sveise inn de og slå litt plater, er nødt til å bredde rundt 1,5 til 2 cm av buen . Oppdateringer kommer så snart det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Meget imponerende meeeeget imponerende. 16år? da jeg var 16 kunne jeg mekke snøscootere:) Denne bilen blir nok veldig bra! Du er heldig som har en Far som kan mekke. Jeg har selv lært alt jeg kan av min avdøde bestefar. Ikke alt som kan læres på skolebenken. De felga dine likte jeg så godt at jeg vurderer slike selv nå, kanskje i 17-18". Gi oss fler bilder på sikt. Godt jobba gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå