Dessection Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Har bytta drivaksel 2 ganger på min E30 med 3,5L motor. Og nå røyk den første jeg bytta. Så dette er da 3. yttre drivknuta som ryker, og jeg rekker så vidt å komme meg ut på veien fra verkstedet, gir på 1. gir, girer rolig til 2. gir på og da ryker den. Har skjedd 3 ganger nå som sagt. Ryker på annenhver side. Først høyre, så bytta jeg den, så røyk venstre, så nå røyk høyre igjen. Og det er somsagt bare så jeg kommer meg ut på asfalten og får gitt på så ryker det... Diffen er sveiset. Noen som har peiling på hvorfor? Hadde samme motor i en 316 e30, og den holdt 2 år, og fungerer fortsatt for ny eier som bruker den som isbil med 2,5l motor. Det er en smule sinnsykt irriterende når man betaler 500kr for en aksel, bruker 15min på å bytte den, får startet bilen å rygget ut av verkstedet før den ryker...
Bonden Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Diffen er sveiset ,kan vel ha litt å si det ,men hva slags knuter er det du bruker ,prisen tilsier en brukt aksel.
Dessection Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Altså, når den andre jeg hadde ikke har vært noe problem med, hvorfor skal denne ryke hele tiden da? Er jo rart da når begge de som satt på bilen røyk med bare noen hundre meter mellomrom, og når jeg har byttet begge de så ryker de som jeg har montert også med en gang jeg rekker å kjøre 200 meter... Kjøpt brukt aksel ja, noen som veit om billige nye?!
gatebil76 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 VIKTIG. ved bruk av brukt drivaksel så må du bruke samme side som den som den kommer fra.. snur du retning så ryker de fort..
quattrofrank Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 er bilen mye senket? Dette kan slite drivknuter fort
rel0ad Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 er bilen mye senket? Dette kan slite drivknuter fort ikke så fort..
Dessection Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Skrevet Mars 4, 2010 Får prøve å bytte en gang til, etter det så gir jeg enten opp bilen å selger den, ellers kjøper jeg to nye aksler!
Hoem Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 VIKTIG. ved bruk av brukt drivaksel så må du bruke samme side som den som den kommer fra.. snur du retning så ryker de fort.. Dilemma for de som rygger ofte da..
S.Arnesen Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 VIKTIG. ved bruk av brukt drivaksel så må du bruke samme side som den som den kommer fra.. snur du retning så ryker de fort.. Dilemma for de som rygger ofte da.. Rygging har langt ifra den samme slitasjen.
ehrnst Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 går ut ifra det er de store akslene du bruker også. jeg kan ikke helt tro deg at du sliter så mye med dette, hvordan kjører du, clutcher du ut osv ryker de fort
Mr.Silver Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Synes dette høres veldig rart ut... Jeg har kjørt E30 i over to år, og med sinnsykt mye hard bruk, så har jeg kun skiftet en drivknute. Med hard bruk så mener jeg ut clutsjing ofte, mye spinning og herjing på tørr asfalt.. Bilen min er senket 60 bak så de sliter nok ikke så mye pga senk.
quattrofrank Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Vet ikke hvordan det er på e-30, men ofte er det jo forskjellig lengde på akslingene h.s og v.s. Kan ikke ha brukt feil aksling? Eller at den er snudd slik at indre knute er ytterst og motsatt? Ser også at du har sveiset diff, det sliter knuter dette også
Ballder Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Vil tro ett eller annet er byttet om og mikset på den bilen slik at noe blir feil og gjør at oppsettet ditt ender opp med for lange aksler.. Slipp ned bilen og sørg for at den blir stående slik at drivaksler står 90 grader ut i fra diffen, og ta da tak i akslelen og se om den har muligheten til og bevege seg ut og inn av knutene. Tipper det IKKE gjør det på denne bilen, og da ryker knuter i hytt og pine fordi dem belastes helt feil grunnet "bunning", og da brekkes knuten lett i biter. Stikkakslene skal kunne beveges så vidt det er frem og tilbake når det er på det korteste med tanke på avstand knute/knute om du skjønner..
destroyy Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 VIKTIG. ved bruk av brukt drivaksel så må du bruke samme side som den som den kommer fra.. snur du retning så ryker de fort.. hah... mulig derfor jeg røyk 4stk drivaksler på 2uker da. Jeg slet forresten med det her også på min e28... like store drivaksler på den som du har... men det var kun når jeg clutcha ut i 2gir stillestående Men problemet mitt oppstod kun når jeg byttet første gang... før det holdt drivakslene mye herjing. Nå har jeg heldigvis bygd om til noe som tåler litt mer ^^
Dessection Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Er faktisk ikke ved utklutching engang at det har ryki. Er ved pådrag i 2. gir. Noe som river seg løs med en gang alikevel, men spinner litt også pang. Får prøve å bytte igjen, se om det hjelper. Har som sagt kjørt rundt med en annen e30 tidligere med samme type motor og den holdt da med masse herjing,clutching og banekjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå