Gå til innhold

Julianv sin e30 318 Begynner å bli bra nå !

Share

Anbefalte innlegg

Heihei. Liten update!

Montert elektrisk vifte fra en mazda 626 2.5 v6. Passet omtrent bolt on på radiator, og to strips senere hang den som bare det. Lagt opp med bryter inne i bilen :D Kjøler MEGET bra iforhold til viskose-viften. Det er også lagt opp elektronisk antenne i går.

Fikk også kjøpt meg noe deler i går som rotor, fordelerlokk og dekselet til dette :D Og med på kjøpet fikk jeg også et forkrommet innsug :D Takk til Stfoer for dette :D Meget hyggelig kar! Gleder meg til å få det på, for jeg tror det vil se meget bra ut med et innsug som ser nytt ut ;) Bilder kommer så fort som mulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går ikke varm etter jeg monterte elektrisk vifte fra 626v6en til ruben :D Men har funnet ut at tempmåleren er fucked up, men bare den i speedo-klusteret. Slår jeg på den når den viser for varmt, så detter den ned på normalt igjen :P

Ja du kan få fikse den bulken for meg steffen :D

Forresten så har giren begynt å tulle seg internasjonalt. Vil ikke gå i gir på en normal fin måte, og 2 og 4 gir er så og si fraværende. Bare skraper når jeg prøver å sette den i de to girene :S Tenker at giroverføringene kan være dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset girkassen :P Var nok overføringene. Demonterte litt, strammet inn noen klips og smurte opp med fine lube og nå funker det knall! :D Kommer noen fine bilder av bilen imorgen :) Skal ta skikkelig shine på den på lørdag! Litt lakkering, pussing og skikkelig vask med Meguiars black box og diverse annet kos!

Smellgodkveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update! Har pusset og gnikket på lørdag og den ble skikkelig fin igjen :D

Neste på listen blir å fikse resten av rusten, blir muligens å levere den inn til rustmannen min da jeg syns e30en fortjener å blir skikkelig rustfri igjen, selv om den er rimelig bra ;)

Noen bilder før vask, og noen stemningsbilder :D :

aabxgebdu7ota3n9yqmw.jpg

l4dd0qs86xmsi72fgfip.jpg

js5xzieegrxdsb22d0t9.jpg

uvzl4lqjnnj1nh7swyp1.jpg

hznxtuub1g1d56nzczkp.jpg

Her er noen bilder fra vaskingen, sammen med kompisen min sin 626 2.5 V6 ;)

nzmk6d9ord1cvjapd7sp.jpg

z6sbs81jmyvjrp6ic3iy.jpg

pajvf1qbeefdtaua575i.jpg

5088w7n3n8cmwuajaq9f.jpg

bm7tgx5ud5625myb975q.jpg

607fhgfoonu29q35ec6a.jpg

brgqaihhylrxu18wa0l5.jpg

us9yec0t41syc9q5sct6.jpg

rpviiovhe7lza9kltmil.jpg

3g6fxt24o3hnh37ob1n8.jpg

Skal ta å få tatt noen skikkelig bilder med speilreflekskamera en dag med fint vær :D Er også på utkikk etter bakfanger, sideskjerm(er?) og felger :D helst 16-17" med kant ;)

Har også temmelig lyst på turbodieselmotor i e30en, tror det hadde vært ganske morro :D Men blir nok heller 318is motor når den som står i tar kvelden.

Har også funnet ut av feilen med ulyd og det var hjullager høyre framme, som nå er byttet og fikset ;) Nå er det faktisk ingenting å utsette på bilens tekniske stand :D Kun luftmassemåler som tuller seg litt på varm-start, eksosanlegg som dunker litt men ellers ingenting :D Herlig å bare kunne kjøre bilen!

Planer for torsdags-kveld:

Bytte olje og filter igjen, samt bensinfilter. muligens bytte til orginale bmw plugger igjen også.

Blir da muligens tunap-flush av motor, samt dyserens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heyhey. liten update igjen! Har hatt ny service på bilen, og litt tikking har forsvunnet ;)

Planer framover: Bytte kam, løftere og vippearmer. Rusten holder på å bli fjernet. Ferdig med venstre kanal. Sandblåst, grunnet skikkelig og lakkert over.

Lakkert om til "shadowline", med lakk fra 525en, altså diamondschwartz metallic. Bilen blir nok omlakkert når all rust er tatt, da i denne fargen ;) Tror det kan bli bra jeg. Blir lakkert av meg, da jeg begynner å få litt roen på dette. Blir såklart skikkelig utstyr. Stor kompressor som gir 412l/min og ordentlig lakksprøyte skal nok hjelpe på på sluttresultatet :D Bilder kommer i kveld/imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da var det på tide med enda en liten update:

Stoppet i teknisk kontroll og må inn på full sjekk.

Har nå begynt å fikse opp det jeg vet ikke er helt ok som div lys osv.

Har også fått orginale baklykter uten soting som ser MYE bedre ut i mine øyne.

Noen bilder fra div:

5mqbutvxke8udacv2f5s.jpg

wx2v3lq3wz7hkkaoqycd.jpg

Her er forresten noen bilder fra "offroad"-kjøringen våres i sogn :P

zvanpqaqcg5jqia2aw42.jpg

mwyhtsawaaaulqp10nbg.jpg

qyy7up99zmigym87i9gf.jpg

ywwptbwlky3l7odl5959.jpg

80pwb8v89xtxdn2jptuv.jpg

Har desverre lite motivasjon til å jobbe stort med bilen nå pga den jævla tekniske sjekken..

Blir også helt nytt komplett eksosanlegg fra manifold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...