Julianv Skrevet April 14, 2010 Forfatter Share Skrevet April 14, 2010 Heihei. Liten update! Montert elektrisk vifte fra en mazda 626 2.5 v6. Passet omtrent bolt on på radiator, og to strips senere hang den som bare det. Lagt opp med bryter inne i bilen Kjøler MEGET bra iforhold til viskose-viften. Det er også lagt opp elektronisk antenne i går. Fikk også kjøpt meg noe deler i går som rotor, fordelerlokk og dekselet til dette Og med på kjøpet fikk jeg også et forkrommet innsug Takk til Stfoer for dette Meget hyggelig kar! Gleder meg til å få det på, for jeg tror det vil se meget bra ut med et innsug som ser nytt ut Bilder kommer så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 bilen begynner og bli ganske bra den julian si ifra viss du treng hjelp til og få ut den bulken din og, går den seg varm enda, eller har du funnet ut hva det var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Går ikke varm etter jeg monterte elektrisk vifte fra 626v6en til ruben Men har funnet ut at tempmåleren er fucked up, men bare den i speedo-klusteret. Slår jeg på den når den viser for varmt, så detter den ned på normalt igjen Ja du kan få fikse den bulken for meg steffen Forresten så har giren begynt å tulle seg internasjonalt. Vil ikke gå i gir på en normal fin måte, og 2 og 4 gir er så og si fraværende. Bare skraper når jeg prøver å sette den i de to girene :S Tenker at giroverføringene kan være dårlige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 bra den ikke går seg varm da ja skal ikkje vera noke problem og få til den søte bulken men, kan hende det er synkroniseringsringene som har tatt kvelden da menne, passer m20 girkasse på din ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Tviler på at synkringene er gåene for det er så tungt å flytte den i alle gir at jeg tviler på at alle tok kvelden samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 hehe, joda, de røk synkronisert:P menne passer m20 girkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Trukke det nei Har jo m40 motor og mener det bare passer overens med m42 girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 vinkelkutter og sveise apparat så passer det sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 20, 2010 Forfatter Share Skrevet April 20, 2010 Har fikset girkassen Var nok overføringene. Demonterte litt, strammet inn noen klips og smurte opp med fine lube og nå funker det knall! Kommer noen fine bilder av bilen imorgen Skal ta skikkelig shine på den på lørdag! Litt lakkering, pussing og skikkelig vask med Meguiars black box og diverse annet kos! Smellgodkveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 awesome husk å legge ut bilder da btw, eg har lagt ut noen bilder av min bmw på prosjekter ta en titt^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 viewtopic.php?f=11&t=150787 der^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Ny update! Har pusset og gnikket på lørdag og den ble skikkelig fin igjen Neste på listen blir å fikse resten av rusten, blir muligens å levere den inn til rustmannen min da jeg syns e30en fortjener å blir skikkelig rustfri igjen, selv om den er rimelig bra Noen bilder før vask, og noen stemningsbilder : Her er noen bilder fra vaskingen, sammen med kompisen min sin 626 2.5 V6 Skal ta å få tatt noen skikkelig bilder med speilreflekskamera en dag med fint vær Er også på utkikk etter bakfanger, sideskjerm(er?) og felger helst 16-17" med kant Har også temmelig lyst på turbodieselmotor i e30en, tror det hadde vært ganske morro Men blir nok heller 318is motor når den som står i tar kvelden. Har også funnet ut av feilen med ulyd og det var hjullager høyre framme, som nå er byttet og fikset Nå er det faktisk ingenting å utsette på bilens tekniske stand Kun luftmassemåler som tuller seg litt på varm-start, eksosanlegg som dunker litt men ellers ingenting Herlig å bare kunne kjøre bilen! Planer for torsdags-kveld: Bytte olje og filter igjen, samt bensinfilter. muligens bytte til orginale bmw plugger igjen også. Blir da muligens tunap-flush av motor, samt dyserens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2010 Heyhey. liten update igjen! Har hatt ny service på bilen, og litt tikking har forsvunnet Planer framover: Bytte kam, løftere og vippearmer. Rusten holder på å bli fjernet. Ferdig med venstre kanal. Sandblåst, grunnet skikkelig og lakkert over. Lakkert om til "shadowline", med lakk fra 525en, altså diamondschwartz metallic. Bilen blir nok omlakkert når all rust er tatt, da i denne fargen Tror det kan bli bra jeg. Blir lakkert av meg, da jeg begynner å få litt roen på dette. Blir såklart skikkelig utstyr. Stor kompressor som gir 412l/min og ordentlig lakksprøyte skal nok hjelpe på på sluttresultatet Bilder kommer i kveld/imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 flott asso, gleder meg til bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 Da var det på tide med enda en liten update: Stoppet i teknisk kontroll og må inn på full sjekk. Har nå begynt å fikse opp det jeg vet ikke er helt ok som div lys osv. Har også fått orginale baklykter uten soting som ser MYE bedre ut i mine øyne. Noen bilder fra div: Her er forresten noen bilder fra "offroad"-kjøringen våres i sogn Har desverre lite motivasjon til å jobbe stort med bilen nå pga den jævla tekniske sjekken.. Blir også helt nytt komplett eksosanlegg fra manifold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå