bmw320e46 Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Hei, jeg får kraftige vibrasjoner i bilen når jeg slurer på kløtsjen ved lavt turtall i køkjøring. Kjørte opp Holmenkollveien i sneglekø i dag for å få med meg åpningen av "Nykollen" og trodde bilen skulle riste i stykker. Vibreringen er ikke like ille når jeg ruser opp turtallet, men det er småflaut i kø og sliter vell mye på kløtsjen. Bilen er en 2005 E46 318d. Har lest litt rundt på forumet men ikke blitt noe klokere, håper noen kan komme med gode tips på hva det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 clutch er sliten tydeligvis..evt mellomakseloppheng? køkjøring er drap for clutch. En kollega hadde samme greiene med sin bil. Mekanikerne som kom innom for hente deler mente at clutchen hannes var ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Jeg Vil tippe på hardykobling, feil på dobbelmasse svinghjulet eller noe er galt med clutchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 ell att eit motorfeste er laust ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 ell att eit motorfeste er laust ? Nja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Har samme problem! Bare under "sluringen", når clutchen er ute så er alt fint. ristingen som kommer føles som om motorfestene skulle vært løse:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320e46 Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2010 Takk for gode tips. Da gjenstår det å bruke eliminasjonsmetoden, men siden jeg er hobbymekaniker av type light vil jeg ikke tukle med dette på egen hånd. Så jeg tror jeg ringer et verksted hos søta bror og booker time (noen anbefalinger?). Løst motorfeste kan jeg utelukke - girspaken beveger seg ikke merkbart mye ved av/gasspådrag i fart, motoren flytter seg ikke merkbart mye når jeg kobler inn kløtsjen fra stillestående i førstegir. Da står alternativene under igjen, som jeg vanskelig nok har prøvd å prioritere.. Hva er typiske kjennetegn for disse feilene (utenom vibrasjoner)? 1. hardykobling 2. slitt kløtsj 3. mellomakseloppheng 4. dobbelmasse svinghjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Jekk opp bilen og se om hardykoblinga eller mellomaksellageret er slitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Hold oss oppdatert på hva du finner ut! btw; har du samme problemet i revers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320e46 Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2010 Det er samme problemet i revers, lover å holde dere oppdatert. Skal følge rådet til JonasD og jekke opp bilen å ta en titt, må bare få tilgang på en løftebukk. Forresten hvordan ser jeg lettest om hardykoblinga er slitt? Mulig dette innlegget svekker mistanken om at det er hardykoblingen; "du merker at denne gummikoblinga er moden for utskiftning hvis det rister/durer godt i bilen ved akselerasjon.." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Om hardyskiva er er slitt, sår, sprekker osv. Så har jeg ville byttet den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Tror jeg setter pengene mine på tomasse svinghjul,sjekk med BMW angående din spesifike modell , er bilen kjøpt ny i Norge ? er den under 5 år fra ny ,benytter du deg av forbrukerkjøpsloven over for selger hvis dette er et kjøp fra et firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 hva er kmstand på bil? snodig med slike feil på en så ny bil.. kanskje hardt kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
34noob Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Utløserlager?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Utløserlager?? fullt mulig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå