Vanilla_ninja Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Jeg bruker luft i stedet for strøm til boring, kutting og skruing på jobb. Problemet er at jeg ikke kan bruke automatisk smøring fordi lufta også brukes til rensing og å pumpe dekk. Smøring via luftinntaket før hver bruk går også an, men det ville vært greit å kunne bruke vanlige smøremidler i stedet for oljetåkesmøreoljegreiene som produsentene insisterer på at jeg skal bruke. Er det noen som har erfaring med slikt, og om man kan bruke for eksempel vanlig kjedeolje for sykkel, eller WD40 eller lignende? LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Du kan jo kople på en tåkesmører rett før verktøyet? Selv om det kan gjøre det litt kronglete noen ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Wurth har egen "luftolje".. den kan brukes med en tåkesmører som kobles inn på luften, ellers går jo det an å helle litt atfolje elns, inn "tuten" på verktøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Helle litt vanlig kompressorolje rett "luftinntaket" på verktøyet innimellom pleier jeg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Jeg bruker slik blå "luftolje" fra wurth. Heller i et par dråper i luftinntaket på verktøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Jeg bruker 1/2" muttertrekker fra Ingersoll Rand på jobb: På den bruker jeg bare en liten dråpe Mobil1 motorolje som jeg har på smørekanne, men bruker helst luftverktøyolje fra nettop Ingersoll, om jeg husker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå