Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld..

Jeg må si meg rimelig fornøyd med lyden det originale eksosanlegget leverer på bilen, men jeg kunne gjerne tenkt meg å fremheve godlyden enda litt.

Jeg har hørt på forskjellige effektanlegg på YouTube, men det rimelig dårlig lydkvalitet på opptakene. I tillegg høres de samme effektanleggene ofte ulike ut.

Jeg er ikke ute etter noe banebil lyd, eller lignende, men skulle gjerne hatt litt høyere klukking på tomgang, samt ved kjøring på lave turtall.

Lyden kommer vel frem ved kjøring på høyere turtall uansett?

Skrevet

sett på effektanlegg og /eller sportluftfilter , det funker ;) har filter og Dinian effektanlegg på min og fornøyd med det. mer "elegant" lyd,og ikke sånn bane-ungdoms-råne lyd

Skrevet

Dealen er å finne en løsning som gir best mulig resultat. Kunne jo gått på biltema og kjøpt "sportseksos/effektanlegg", men tviler på at det ville fremhevet noe sekserlyd :)

Skrevet

Har hørt mye bra om Eisenmann, og hørt litt på Youtube. Funnet noen fine klipp av Eisenmann med doble lyddemper, men det er ikke noe jeg kommer til å gå for i hvert fall.

Noen som har erfaring med Simons, Remus, Magnaflow, Scorpion o.l? Evt GS sine sportseksoser.

Har også hørt at f.eks Svendsen eksos kan sveise eksosanlegg etter ønske. Noen som har det kanskje?

Skrevet

Scorpion effektanlegget har en nydelig lyd.

På tomgang så hører du poff poff poff (brumme) lyden, også veldig bra lyd ved lave turtall.

På høyt turtall er det også god lyd, men muligens litt i det meste laget :P

Totalt sett så gir dette anlegget fra seg et råskap av en lyd, mørk og lav men høytlytt lyd.

Tomgang:

Utenfor bilen:

Inni Bilen:

Kan fås kjøpt fra http://www.Koed.no

Skrevet

om du har luftfilterboks, og ikke er redd for å leke deg litt med dremmel eller bor:

bor en rekke med passe store hul i boksen, begynn smått og prøv deg frem med kjøretur.

bor FØR luftfilteret så luften som blir sugd inn går igjennom filteret

innsugsluften resonerer i boksen, ved å lage hull så slipper lyden ut og om du gjør dette riktig blir lyden fantastisk :D

var en video ute på youtube fra et treff på ringbanen hvor man kunne høre min e39 veldig bra :D denne hadde jeg borret luftfilterboksen på og det hørtes bare sjef ut!

sørg bare for å gjøre det så det ikke synes..

å NEI det blir ikke bedre lyd av konfilter kontra dette..

konfilteret lager mørkere lyd JA men hull i boksen lager mørkere og HØYERE lyd :)

Skrevet

Scorpion høres ikke spesielt bra ut etter min mening.

Begynner ikke å borre i luftfilterboksen før jeg vet hvordan resultatet blir i hvert fall :)

Skrevet
Scorpion effektanlegget har en nydelig lyd.

På tomgang så hører du poff poff poff (brumme) lyden, også veldig bra lyd ved lave turtall.

På høyt turtall er det også god lyd, men muligens litt i det meste laget :P

Totalt sett så gir dette anlegget fra seg et råskap av en lyd, mørk og lav men høytlytt lyd.

Utenfor bilen:

Dette klippet er av min bil, må si jeg var MEGET fornøyd med Scorpion, er helt annen lyd i virkeligheten, får ikke frem lyden med kameraet som ble brukt. Jeg ville valgt dette, eller tatt steget opp til Eisenmann.

Hadde i tilegg et Dave-F luftfilterkit på min 325i, det låter så og si helt likt som denne: http://www.youtube.com/watch?v=XbLD4cfI ... re=related

Men det er ditt valg. ;)

Skrevet

Scorpion har veldig bra lyd for penga, har det selv samt Dave F på min 328i, og er kjekt da du får det hos koed.

Dog bråker det litt på de lavere turtallene under last men det er hva man tollererer.

Liker eisenmann enda bedre i følge lydklipp på youtube, men aldri hørt det av en m50/s50 motor i virkeligheten. Dette skal vel være litt mer diskre ved normalt turtall.

Skrevet

Tjuvlåner tråden litt :)

Noen som veit hvor det selges bakpotte med 3" inn å 2x90 rett ut bak :?: Leita en del rundt uten å finne noe særlig,ikke på ebay engang. Veit simons hadde det for noen år siden,men ser ikke ut til at den typen lages mere. Sku absolutt hatt tak i en med de målene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...