oxygaxe Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 Bilen var i utgangspunktet en 325e. Bilen ble totalt ribbet og påstartet banebilprosjekt. Noen bilder: Litt om bilen som den er nå: Coilovers montert Valset hjulbuer Poly foringer rundt om 25mm Spacere rundt om 25% diffbrems Servo Helbur Motor: Pr nå sitter det en stroket 2,5 med chippet styring. Dieselveiv (hadde ETA fra orginalmotoren, men ble solgt da jeg bel anbefalt at dieselveiva var sterkere) Bruker ETA råder og stempel etter noe tips fra folk som har bygd på super ETA bunndel med 885 topp fra 325i, dette skulle vel i utgangspunktet gi litt over 200hk på motor. 88+mod 325i elnett og motorstyring med chip Nuke justerbart kamdrev. Alt dette er nyoverhalt og kun startet, men ikke kjørt med. Men planene tok en brå vending da min gode venn "opasb" på forumet, dro til oslo for å hent kimmitbilen.... Jeg ble jo selfølgelig misunnelig på turbobilen neste steg var å bestille kit til min!!!! Kittet har ikke kommet enda, men er nok underveis snart. Siden jeg har en 325 motor stående så tror jeg at kittet blir montert på den i første omgang (tror jeg) Kommer flere bilder og oppdatering etterhver som tiden strekker til.. I mai 09 var jeg i sverige å hentet meg veteranbil. !977 sterkt modifisert E21 Bilen var i sine glansdager en 316, men pr nuh har den m30b28 fra e28 Bilen har fullt Noskit, bur, og er letter racing modifisert. Mine planer er å få denne på vei med litt mildere motor og orginalt interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 7, 2010 Share Skrevet Mars 7, 2010 Fy faen for en kul E21! Ta vare på denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWsideways Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 takk og lov.. bort med vinga : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 Vingen var det første som ble demontert, skjønner ikke folk som monterer slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Hehe, morsomme biler. Ser ut som den e21´en har vært med på litt av hvert, både på godt og vondt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 Joda, planen for e21 var å få den i så pass orginal stand som mulig, men tror det blir dyrt. E21 blir satt på vent til over sommeren. skal ha ferdig banebilen. Så får fintenke litt på hva som skjer med den. Mulig det blir salg på e21 om prisen blir rett. Men trenger hverken penger eller å bli kvitt bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Den e21'en såg sprut-harry ut. Fysj!:S Skal felgene forbli røde som bilen? For et sirkus innvendig. Håper på å få sett forbedringer her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Ser ut som du har litt å henge fingerne i der. Blir spennende å se banebil prosjektet ditt. Noen planer om noen hissigere felger på den eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Her må jeg følge med =) Hvor mye hk har du tenkt å ta ut av e30'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet August 24, 2010 Forfatter Share Skrevet August 24, 2010 Lite oppdateringer her, pr nå er det kommet en b25 stroka til 2,7 sugemotor, skal prøve å få kjørt litt på Arctic Circle til helgen. I vinter blir det mye spennende timer på verksted. da kommer det en del oppdateringer. E21 skal foresten rustsveises, tror hele begge bakskjermene blir byttet ut med orginale, det får tiden vise, men er mye jobb. bilen skal i fillebiter. Motor og gir er kommet ut av bilen. Tips om sider for karosserideler og andre deler til e21 mottas me stor takk. Noen som har deler som servotannstang, sperrediff, baksete, sidetrekk(baksete) til e21? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet August 25, 2010 Share Skrevet August 25, 2010 skal m20b27 motoren din i e21'en? Og her er en god side hvis du trenger e21 deler, de har alt du trenger. =D http://www.wallothnesch.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 m20b27 er i banebilen (e30) nå. Men har en annen motor som jeg bygger turbo av som skal i banebilen i løpet av vinteren. I E21 tenker jeg først å montere m20b23 å få betalt norske avgifter å få norske skilt på den. Hva som skjer videre på motorfronten er jeg litt usikker på. Hadde litt lyst på e30 m3 motor i den. Har kappet ut buret i e21. skal demontere det elektriske etterhvert. Skal prøve å få lagt ut noen bilder så snart jeg kommer meg i garasjen igjen. Skaugen: Takker for linken. Tiller og Opeth84: Vet ikke felgalternativ enda, men tror ikke jeg blir å beholde felgene som står på den pr nå. Men kan jo brukes som banefelger, har jo nok bmw... 1stk e30 320 touring, 1stk e30 325e 4dørs og så e21... så felger blir det aldri for mye av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Da fikk bilene mine noen samboere på gårdsplassen... Har kommet over en stk Orginal 325i 86modell + gamle kimmit mtech2 karosseriet. Noen som vet om rådene i m20 skal stå noen spesiell vei? noen form for merking? Er så lenge siden jeg demontere, nå skal jeg montere å lurer på om det har noe å si i forhold til smøringen av lagrene? Nybilene: En stk 325i 2dørs 1986 mod. (har eid denne bilen tidligere) Bilen trenger en del omsorg. Litt bilder etter sånn smått fått begynt demontering av ting som er bare å kaste. Bunnpanna ser mere lappa ut enn lappeteppet til minstebarnet mitt Hehe, noen som ikke bryr seg hvordan man får eksospotta hengende fast Mye å henge fingrene i her. Ellers så kjenner vel de fleste igjen denne bilen. Som dere ser så er det en del karosseriarbeid på denne, tipper begge vangene blir bytta samt hele venstresiden bak til torpedoveggen. (ifølge en kompis som er oppretter). Så bli denne satt sammen i orginal stand som mulig og betalt engangsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Da var omsider 2dørs 325 i boks, da blir alt fra min såkalte banebil flytta over på denne når rusta og diverse annet er fiksa, har begynt demontering av bilen innvending, Dørkmatten var sikkert 100kg full opptørking. kommer bilder etter hvert. Har og lekt litt med tanken på salg av e21. Motor og gir som var i ved kjøp er tatt ut og solgt, men har en 323 fra 85mod e30 med getrag 260 kasse som jeg kjøpte til bilen, motor var rullet 205 000 når jeg tok den ut av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet September 29, 2010 Forfatter Share Skrevet September 29, 2010 Har da fått renska ut alt av 325 2dørs. Dette blir da primærprosjektet mitt i en tid fram. Tatt noen bilder av rusten jeg fant. Når denne rusten er tatt, så lurer jeg på hva som anbefales som grunning innvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå