Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en 2002mod 320d. der motor vibrerer veldig. oppleves i hovedsak på tomgang. Akkurat som om motorfester er dårlig. Er faktisk så ille at man ser vindusviskerne hoppe på ruta når man sitter inni bilen... ? hva kan dette være?

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har kjøpt en 2002mod 320d. der motor vibrerer veldig. oppleves i hovedsak på tomgang. Akkurat som om motorfester er dårlig. Er faktisk så ille at man ser vindusviskerne hoppe på ruta når man sitter inni bilen... ? hva kan dette være?

Hva med å sjekke motorfestene? og girkassefestene?

Skrevet

Alle fire dyser ble byttet i sommer. jeg synes ikke motorgangen tilsier at det er noe med dyser. motor går i å for seg jevnt, men den vibrerer helt enkelt. Det ser til og med ut som det er storm i spylevesketanken... spylevesken hoppper rudt i tanken...

Hvordan evt sjekke motor/girkassefester?

Har hørt snakk om denne demperen... hvordan kan man se om den er ferdig?

Skrevet

Kan var en dyse. det er ganske kjent problem. På grunn av Commonreail diesel til bmw har elektrisk høytrykk pumpe og den kan produser gullstøv. det grei ikke dieselfilter å ta opp. den støvet kan sett seg i en dyse eller flere.

Skrevet

men ville ikke motorlyd, og gange uansett turtall da vært merkbart annerledes? jeg holder selv litt på på noe oppheng evt vibrasjonsdemper...

Ender vel medverkstedbesøk er jeg redd

Skrevet

Kan også var Egr som står alt for mye åpen på tomgang da blir det for lite oksygen og vell få hard og rar gange på motoren.

Skrevet

Jeg forstår at det er bmw verksted som ser ut til å være løsningen her? tenkte bare kanskje det var noen som hadde vært borti dette før. Vil også legge til at denne har ruslet litt da... 215000km. vært brukt til pendling på jobb.

Jeg har hatt mye MB, og denne opplevelsen minner mye om når reimstrammeren på de bilene er dårlig... eneste forskjell er at da ser man at reima hopper...

Skrevet

Nei, ingen hylelyd (lyd fra reim)

Man tenker kun over dette når den går på tomgang. Hvis jeg har bilen i park eller neutral og ruser den, faller jo som kjent turtallet litt under vanlig tomgang akkurat i det man slipper gassen, for så å gå opp igjen til riktig turtall. Akkurat når turtallet er helt i bunnen vibrerer det ekstra... Dette var det sikkert ikke alle som forstod men... #-o

Skrevet

okay..jeg har vibrasjoner på tomgang men jeg får i tillegg en hylelyd som høres ut som en våt viftereim som slurer hver gang jeg stopper bilen,dog det er vibrasjonsdemperen som lager lyden.

Skrevet

Er som lars sier vibrasjonsdemperen som er gåen. Det er den multireima går på nede på veiva. I gale tilfeller kan man se på demperen at den er løsnet i gummien og beveget seg utover på veiva, i noen tilfelle såpass at multireim detter av. Anbefales ikke å bytte hjemme i garasjen om man ikke er litt proff ettersom den sitter skrudd noe inni hamperævva og også skal skrus til igjen med ett moment langt borti natta.

Skrevet

om reimstrammer er gåen så får du en kakle-lyd. Reima får vel ikke motoren til å hoppe rundt. Kan jo motorfestet som er slarkete.. ser at mange sliter med risting på denne serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...