winchester Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 Hvordan gikk det med denne saken? Lurer på å kjøpe samme settet selv, så hadde vært greit med noen saker å dra opp om det blir krig.
RåneRåger Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Vet det er to år siden tråden var sist aktiv, men tenkte jeg kunne komme med et lite innspill likevel: Jeg mener det ikke nødvendigvis er behov for at man må fremsakffe ny dokumentasjon på norsk, det skal holde med en oversetting. Se bare selv hva Kjøretøyforskriften §6-11 nr. 6, fjerde punktum sier: "Dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk." Jeg jobber selv med offentlig forvaltning, riktignok innenfor annet forvaltningsområde enn her, men juss er juss og lovtekster kan ofte tolkes på samme vis uavhengig av lovområde. Jeg har med vilje understreket "kan" og "oversatt" da dette tydeliggjør forståelsen av lovteksten relevant til denne saken. Sånn jeg tolker teksten betyr det at den aktuelle trafikkstasjon/kontrollør kan kreve dokumentasjon på et skandinavisk skriftspråk. Men det behøver ikke være et nytt dokument, det holder at orginaldokumentet er oversatt til et et skandinavisk skriftspråk, f.eks. norsk. Jeg antar du har fått et vedtak i saken? Et tips ville da vært å få oversatt dokumentasjonen og bruke klageadgangen som forvaltningsloven åpner for (Jf. fvl. §28). Jeg vil tippe saken ville fått et annet utfall da. Men normalt må man klage innen tre uker da... ...men forhåpentligvis er innspillet nyttig for andre som eventuelt opplever det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå