Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en regning fra ups på norsk MVA, syns det var litt rart når prisen som står oppgitt er inkl svensk MVA. skal ikke betale momsen 2 ganger om jeg skjønner det riktig.?

Skrevet

Du må betale norsk moms selvom du har betalt svensk moms. Du kan få tilbake svenske momsen på nærmeste tollkontor om du har kvitteringen. Fremgangs metoden husker jeg ikke nå, men det vet de jo på toll kontoret.

Skrevet

hmm tungvint, da skal jeg ut der vet jeg. 700.- er jo litt.

bra jeg har en kompis i avesta da, 600.- i frakt for en topp pakning og 770 i norsk mva..

Skrevet

Uansett hva du bestille fra ppf nå blir det 600 i frakt..Men svensk moms skal være trekt fra når du betaler dem. så får du regning på norsk moms senere.

Skrevet
Uansett hva du bestille fra ppf nå blir det 600 i frakt..Men svensk moms skal være trekt fra når du betaler dem. så får du regning på norsk moms senere.

eg syns det er noe som skurrer når pakningen koster 3500SEK, det ble trekt 3500SEK ifra pay pal kontoen min og det i tilleg kom det regning p norsk mva på 770.- uansett hvordan jeg regner rimer det ikke.

men uansett neste gang blir det hentet av en kollega i avesta og postet som normalt. UPS brukte evigheter på å klare å få pakken hjem til meg.

Skrevet

Ved kjøp av varer på over 200 kr så må man betale toll på frakten også. En annen grunn til at dere ikke får mva-en til å stemme kan være tollgebyret som jeg tror er på ca 200 kr.

Skrevet

Jeg fikk nettopp varer fra PPF. De slo av den svenske momsen for meg, så regner jeg med å få en regning fra UPS på den norske momsen.

Og all frakt utenfor sverige kommer på 600kr sa de til meg, selvom det bare er en bolt du skal ha.

Skrevet
Kjøpte akkurat varer derfra, og betalte uten svensk moms.

Kjøpte du på selve nettbutikken, eller ved å sende bestilling på e-post?

Skrevet

Dere utenlandskunder må sende e-post! Har handlet masse fra PPF, og de trekker alltid ifra svensk moms til norske kunder, og så får man UPS momsregning i etterkant med norsk mva.

Aldri vært noe problem.

Vil en nordmann ha sendt pakken sin til svensk adresse trekker de _ikke_ fra svensk moms. Samme gjelder om du som nordmann kommer å manuelt kjøper varer borte på verkstedet deres i Sverige. Slik virksomhet er som kjent "medhjalp til brott".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...