t-kaa Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Bilen min jager no forferdelig på tomgang, hva kan være grunnen til dette? Fikk høre at det kunne være luftmengdemåler, men byttet denne i dag uten å merke noe forskjell.
hardrocxsludge Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Bilen min jager no forferdelig på tomgang, hva kan være grunnen til dette? Fikk høre at det kunne være luftmengdemåler, men byttet denne i dag uten å merke noe forskjell. har samme problemet på min 320I . luftmengdemåleren har jeg ikke bytte men tviler på at det er den for jeg merker stor forskjell når jeg drar ut kontakten å den går ikke dårlig ! Så skal følge med her om det kommer noe forslag på feilsøking . min er slik at den går pent med en gang jeg gir bittelitt gass så den går stabilt . tomgangen er vel 500eller 600 la oss si jeg ligger på 800 eller 900 så går den helt fint . men er ujevn på tomgang !
Mons1 Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Har du en M50B20? Røken Lamdasonde!? RS Bilen min jager no forferdelig på tomgang, hva kan være grunnen til dette? Fikk høre at det kunne være luftmengdemåler, men byttet denne i dag uten å merke noe forskjell.
Breitling Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Bilen min jager no forferdelig på tomgang, hva kan være grunnen til dette? Fikk høre at det kunne være luftmengdemåler, men byttet denne i dag uten å merke noe forskjell. Fikk du resatt ECU etter at du bytta LMM?? Hvis ikke, så vil symptomene ennå være der og bilen vil oppføre seg som tidligere. Har du ikke diagnoseutstyr så koble av minuspolen på batteriet, la den være av i 15-20 minutter før du kobler den til igjen. Da vil ECU være resatt
OLEZZ Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Et tips hvis bilen går veldig lavt på tomgang er å sjekke ut den skruen ved gasspjeldet. Der kan man justere tomgangen. Når du slipper gassen så er det en liten brakett som treffer en skrue. Hvis den er skrudd helt inn så må du prøve å bende litt på den braketten. Det vil du se selv når du står der. Gjorde det nettopp på en bil med akkurat samme problem. Den jaga på rundt 600 rpm, og gikk helt fint på 900rpm.
hardrocxsludge Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 tomgangsregulator? hvor hen sitter tomgangsregulatoren ?
E34-Sprova Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 har samme problem med min 525i m20 har vært på værksted å sjekka ALT finner ikke ut hva det er for noe. lombasonden, tunggangregulator, coil og resterende følere er byttet eneste som gjenstår er luftmengdemåleren Men du kan jo sjekke om det kommer inn noe falsk luft noen steder, feks rundt tunggangsregulatoren.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå