ropa Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Heisann, har vært med bilen på diagnose 2 ganger nå, fikk beskjed om at jeg skulle bytte 2stk coils og bestile 2 nye. Skiftet disse ut og var å slettet feilkoden, gikk 2 dager så var det samme problemet der igjen. SÅ var nylig å tok ny diagnose,denne gangen sa dem at jeg måtte bytte ut alle 6 coilene, og disse måtte være i merket Bocsh. Har 2 forskjellige merker på coilene mine nå. 4stk av de gamle bremi og venor el hva det het de 2 nye jeg har kjøpt og fått satt på. Dem mente at man ikke kan ha flere forskjellige merker og at de måtte være fra bosch alle 6. Noen Som har vært borti dette før? Må også starte bilen flere ganger om mårran, da den ikke vil gå skikkelig på tomgang, noen ganger mangler det motorkraft å. Jævlig irriterende feil det her. Bilen er en 320IAT 2002mod E46 På forhand takk
Rayb Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Jeg tipper litt her nå, men ved feiltenning bør du sjekke bensintrykket ditt. Kan være bensinpumpen din som begynner å fuske...
ropa Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 Jeg tipper litt her nå, men ved feiltenning bør du sjekke bensintrykket ditt.Kan være bensinpumpen din som begynner å fuske... Ok,takker Noen flere som har forslag? Har tatt 2 diagnose tester,men disse har ikke vært på merkeverksted. Så neste stopp må bli på en autorisert bmw verksted. Det gule motorsymbolet lyser også konstant. Er forøvrig værst når bilen har stått en stund,feks over natta. Kan hende jeg må skru på og av flere ganger på mårran før den begynner å på normalt turtall.
Lars89 Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Det er anbefalt å bytte til 6 nye Bosch-coiler hvis du har Bremi-coiler fra før. Prøvd å bytte tennplugger? Feiltenning på E46 kan være mye forskjellig. Kam og veivsensor og lmm bl.a, men da får man gjerne opp feil på de. Sa verkstedet noe om hvilke feilkoder de fikk opp?
ropa Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Det er anbefalt å bytte til 6 nye Bosch-coiler hvis du har Bremi-coiler fra før.Prøvd å bytte tennplugger? Feiltenning på E46 kan være mye forskjellig. Kam og veivsensor og lmm bl.a, men da får man gjerne opp feil på de. Sa verkstedet noe om hvilke feilkoder de fikk opp? De mente at jeg måtte ha 6stk nye bosch coiler. Har 4stk Bremi på nå, sikkert stått på fra fabrikk. Bestilte 2stk fra koed som jeg har byttet ut, husker ikke navnet akkurat nå, venor eller noe sånt,hehe Ikke prøvd med tennplugger. Kanskje man skulle gamble på å bestille 6 nye bosch coiler og enda ta nye tennplugger mens man er i farta
ropa Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Disse feilkodene har jeg på papiret. Feilminne D3 Tomgangsreguleringsventil, mekanisk feil E3 Drivstoffjustering, rekke 1, grenseverdi overskredet E4 Drivstoffjustering, rekke 2, grenseverdi overskredet EE Feiltenning syl. 1 F0 Feiltenning syl. 3 F2 Feiltenning syl. 5 Og sist skiftet jeg til de 2 nye coilene akkurat på syl 1 og 5 Ukjent merke, ser på min koed faktura nå og får ikke opp hvilken merke det er bare delenr på: 12-13-1-748-018 Syns forøvrig bilen drar litt suppe, men disse bilene gjør det uansett, men vis denne feilen gjør at den drar mer.
Lars89 Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Hvis bilen drar dårlig er jo dette typiske symtomer på gåen luftmassemåler. Kamsensor er heller ikke utenkelig, men man får gjerne opp feil på den.. Vet flere har fått opp disse feilene ved tett veivhusventilasjon også. Lekker det olje fra toppdekselpakning?
ropa Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Hvis bilen drar dårlig er jo dette typiske symtomer på gåen luftmassemåler. Kamsensor er heller ikke utenkelig, men man får gjerne opp feil på den..Vet flere har fått opp disse feilene ved tett veivhusventilasjon også. Lekker det olje fra toppdekselpakning? Ja værst er når den har stått en stund, men etter en stund når man har kjørt litt og den har blitt varm så kjenner man ikke noe spes til noe problemer,bare at det lyser et gult motor ikon på dassbordet, som er irriterende nok i seg selv bare det Kom akk hjem, syntes det lukter rart fra eksosen, skikkelig fuktig damp aktig. Viste ikke på om man skulle sjanse på å bestille 6 nye coil av merket bosch og 6 nye tennplugger. Bensinpumpe,LMM og sånt er vel å vanlige bmw feil, skiftet ut LMM på den første BMW"en min som var en E36 318i. Der dro turtallet opp og ned og tilslutt ville bilen såvidt gå.
ropa Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Hvis bilen drar dårlig er jo dette typiske symtomer på gåen luftmassemåler. Kamsensor er heller ikke utenkelig, men man får gjerne opp feil på den..Vet flere har fått opp disse feilene ved tett veivhusventilasjon også. Lekker det olje fra toppdekselpakning? Ja værst er når den har stått en stund, men etter en stund når man har kjørt litt og den har blitt varm så kjenner man ikke noe spes til noe problemer,bare at det lyser et gult motor ikon på dassbordet, som er irriterende nok i seg selv bare det Kom akk hjem, syntes det lukter rart fra eksosen, skikkelig fuktig damp aktig. Viste ikke på om man skulle sjanse på å bestille 6 nye coil av merket bosch og 6 nye tennplugger. Bensinpumpe,LMM og sånt er vel å vanlige bmw feil, skiftet ut LMM på den første BMW"en min som var en E36 318i. Der dro turtallet opp og ned og tilslutt ville bilen såvidt gå. Lekker forøvrig ikke noe olje, men skal ta en skikkelig titt imårn for å være på den sikre siden
ropa Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Skrevet Mars 15, 2010 Prøver en Jump til Før eventuell bestilling av deler osv. I tilfelle noen har noe å tilføye
Rayb Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Nå var det litt mer feilkoder å synse ut fra... Mekanisk feil på tomgangsregulatoren er en typisk falsk/vakuum lekkasje feil, sjekk alle innsugsslanger for sprekker og hull.
ropa Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Skrevet Mars 15, 2010 Ok,skal ta en grundig titt. Har du noen formening om de andre feilkodene? Mange takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå