hnilsen Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Uff og uff. Når jeg skulle rygge inn i gårsplassen i går kveld så hørte jeg en "pooofffssswwwwwwoooooossssjjj"-lyd bak bilen. Trodde først jeg hadde kjørt på noe som hadde ført til et lite snøras (er nedoverbakke med kant på ene siden av veien), men så ingen tegn til at noe skulle være galt, så jeg parkerte og tenkte ikke mer over det. Når jeg startet bilen i dagmorges merket jeg på første fartshumpen at bilen lå helt nedpå. Kjørte inn, og så helt tydelig at den ene siden ikke hadde luft - den lå helt nedpå. Prøvde å jekke den opp for å se om det hjalp på for å få luft inn i belgen, og da hørte jeg bare at luften lekket rett ut igjen. Så belgen er definitivt sprukket og helt ubrukelig, og jeg må ha ny. Men før jeg handler lurer jeg på om det er noen her som kan hjelpe meg litt med å svare på noen korte spørsmål: 1) Må jeg bytte belgene på begge sider? 2) Må jeg bytte demperne samtidig? De er slitte, men mangler spenn... 3) Er dette relativt enkelt å ordne selv? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2010 For fremtidig referanse: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=156 Guide til hvordan disse skal byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Koster 4000,- pr side hos mekonomen har jeg smertelig erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530dE39 Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Kjøpte mine hoss bavaria og betalte ca 3500 for begge to.Enkel jobb å skifte.Ca 1/2 times tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Koster 4000,- pr side hos mekonomen har jeg smertelig erfart. Hei Det kostet meg ca 6000 kr å få byttet begge belgene hos Strandveien auto (BMW forhandler i Trondheim) Og mange BMW forhandlerene har også avtale med BMWccn der en får rabatt, så det kan være lurt å melde seg inn der (koster 450kr året og det tjener en inn) http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/index.htm Ellers er det lurt å bytte begge sider da den andre er like slitt og kan ryke rundt neste sving den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Jeg fikk pris på 4500,- pr side hvis Bavaria skulle gjøre jobben, og 4000 hos mekonomen. Dette er i Stavanger. Bør kanskje melde meg inn i BMWccn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2010 Takk for alle svar! Jeg gjør det selv, tenker jeg. Synes det er interessant å finne ut av bil på egenhånd, og etter å ha lest den svenske guiden er jeg ikke i tvil om at jeg kommer til å få det til. Jeg er fortsatt litt i stuss over om jeg skal bytte den ene eller begge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnilsen Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Da var det ordnet. Kjøpte ny belg hos Jæger Sentrum i Bergen for 2200kr. Fulgte den guiden jeg linket til over, det var veldig praktisk. Var gjort på en times tid. Fikk problemer med skruen under da det lå tykt med tectyl over den. Jeg har ikke noe annet enn den medfødte jekken heller, så det var vrient å føle seg frem. Når skruen var av, var det veldig enkelt å montere den nye på. Så var det bare å koble på batteriet igjen, og vips der heiste den seg opp sakte men sikkert. Ville aldri i verden gått med dette til verksted iallefall. På bukk skulle til og med jeg klart å gjøre dette på rundt 30 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Hei! Jeg er ikke så stø i svensk og verktøy. Hvilke verktøy er det jeg trenger for prosessen til Autopower? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå