Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å selge E30'n, da jeg vil ha litt større bil med litt mer "luksus".

Har fått tilbud om å bytte rent mot en E36 318is Coupe.

Diamantsvart, med M3 frontfanger, -speil -og lister.

Grått skinn-interiør, elvinduer foran.

E30'n min, for de som ikke vet det, er en Opalgrün 2-dørs 323i, 1984 modell.

Begge bilene skal på eu-kontroll før bytte.

Virker dette som et greit bytte for begge parter?

Vil bare forhøre meg litt, så jeg ikke roter meg borti noe, eller får en ikke-fornøyd "kjøper".

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fordelen med den du har er at den er veteran om 4 år da. men det høres uansett ikke ut som et dumt bytte :)

Skrevet
Ikke dumt bytte, men syns e30 er en bil som er mye penere enn e36:)

Kan være enig med deg på mange måter der, men litt mer luksus i E36 med tanke på comfort og kjøreglede :) Kunne dog tenkt meg en E30 som banebil.. De er herlige å ha det gøy med ;)

Men takk for svar alle sammen! Da blir det bytte så fort E30'n er ferdig på verksted for justeringer/fiksing av den nye motoren som er satt inn ;)

Men hvordan er forsikring på en E36 318is i forhold til en E30 323i?

veit det er svindyr forsikring på mange e36 med sekser hvertfall..

Skrevet

Det bør det ikke være. Er ikke sikker på hva ulykkesstatistikken sier om forskjeller mellom E30 og E36, men nyere og sikrere bil med mindre motor taler for din fordel. :)

Skrevet

Sant nok. Men når jeg nå betaler 6500kr i året på E30'n, og hører om folk som betaler mellom 10 og 20k for en E36 325i så kan man begynne å grue seg, hehe.

men, så er det heldigvis ikke en 325i jeg skal ha, derimot en 318is :)

Skrevet

Hva som angår genuin kjøreglede tror jeg du kommer lengst med e30en.. Forutsatt at begge er i forholdsvis god/sammenlignbar stand.

Skrevet
Hva som angår genuin kjøreglede tror jeg du kommer lengst med e30en.. Forutsatt at begge er i forholdsvis god/sammenlignbar stand.

Du tenker på at E30'n skal være bedre å kjøre enn E36'n?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...