Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en bensinstasjon i dag for å kontrollere lufttrykket, Låsen til luftslangen røyk. Som resulterte i at slangen ble dratt over bilen og skrapte av litt lakk på bakrutespoileren. (Klarte å holde fast i munnstykket). Gikk inn på stasjonen og forklarte hva som hadde skjedd og vedkommende ble da med ut for å se på skaden. Er snakk om en rift ned til grunninga ca 5cm langt. Han sa da at hvis skaden kom på inntil 1000 å fikse betalte de over disk. Hvis skaden kom over, måtte vi fylle skadeskjema. Har ingen ide om hva det kan koste, så da fyllte vi ut skadeskjema.

Noen som har vært borti noe lignende? Lurer på om dette blir en evindelig brevsending frem og tilbake (for en filleting). Måtte også involvere mitt forsikringsselskap av ukjente grunner.

Kansje noen her som er i forsikringsbransjen?

Skrevet

Vil anta at du ikke kommer noen vei med det hos forsikringsselskapet. Det er dessuten en egenandel på noen lilla lapper som du må betale for å utbedre en skade, og den er nok høyere enn prisen for å lakkere spoileren.

Når du bruker "felles utstyr" så vil jeg tro at du bruker dette på eget ansvar. Ellers ville mange utnytte det selv om eksempelvis en bensinstasjonen er ansvarlig for utstyret de lar andre bruke. Det finnes mange hensynsløse der ute samt de som "saborterer" for å vinne noe på det.

Jeg ville hørt med et lakkeringsverksted (helst et som er litt rimelig men godt) om hva det ville koste å utbedre dette. Og kanskje lagt til to tre fire hundrelapper for at jobben skal bli gjort. Kanskje du kan høre om du kan få kvittering/faktura på eksempelvis 900 å noe slik at du får dekket det der på plassen av bensinstasjonen.

Syns det høres ut som en grei deal at de dekker opp til 1000,- Tror ikke jeg hadde gjort det om jeg dreiv en stasjon hvis jeg ikke ble pålagt å gjøre det .

Skrevet

Takk for svar. Men kan vel ikke være tilfelle at min forsikring skal dekke dette? Hadde jo alldri innvolvert forsikringsselskapet i dette da. Stasjonen har jo ansvar for de tjenestene de leverer som f.eks Luftfylling. Skal de ha dette på stasjonen må det da også være i orden. Hvis ikke har stasjonen to valg 1:Slutte å ha denne servicen 2:Holde utstyret i orden.

Om de visste snella ( I dette tillfellet) var i uorden burde de informert om dette.

Evt at det står skilt: på eget ansvar e.l..

Å gå til en lakkerer å spørre om han vil lage en liksom faktura er ikke helt min greie. De driver butikk som alle andre. ( kjenner en som lakker så det er ikke der problemet ligger)

Må si at eg føler meg litt lurt av stasjonen nå da. Venter i spenning på tlf fra forsikringa deres. Ingen som har fått ødelagt bilen på en bensinstasjon før? F. eks vaskehall e.l?

Men nå tok eg kontakt med min lakkerer og han fikser det for 1000 hvitt. Så da tar eg kontakt med stasjonen i morgen for å høre om de går med på det. (Tror de har sendt inn skadeskjema)

Skrevet
Da må du ut med egenandel og du mister bonus så det vil være veldig lite lønnsomt.

Det er ikke snakk om kaskoforsikring. Det har eg ikkje på ein så gammel bil.. Det går på forsikringa til stasjonen. Hvorfor må eg ut med egenandel då?

Skrevet

Kjenner til flere som har fått skade på bil + ( skiboks og lakk) etter bruk av vaskemaskin ,i di tilfelene har stasjonen bedt kunden om å henvende seg hos et verksted for takst av skade ,deretter har verkstedet fått en godkjennelse fra forsikrings selskapet til bensinstasjonen til å utføre reprasjon etter taksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...