Gjest Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Da har jeg endelig fått meg banebilprosjekt i hus:) Blir ikke det råeste bygget da den skal bygges på billigst mulig måte. Bmw e39 535ia 1998mod. 3,5l v8 234hk Planer: Bilen skal strippes fullstendig for alt av ekstra vekt untatt dashbord (Må jo ha klimaanlegg) Sveise inn bur. Montere 2stk bøttestoler med 4punktseler. Momoratt. Bensintank skal fjernes og erstattes med fuelcell i bagasjerom og 044bensinpumpe Bytte til e39 520 diff med esabsperre. Reservehjulsbrønn skal kappes ut, Dobbel eksos ut bak:) Senkes med bare fjærer i første omgang, Lakkes mattsvart:) Kommer masse bilder når jeg kommer skikkelig i gang:)
wicky124 Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 aaaah....endelig en som ikke bygger e30:) import bil?
Gjest Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Jepp.. polen. Har årsprøvekjennemerker så det er bare tut og kjør:) Hadde en likens bil som jeg kjørte på bane med i fjor og det var ganske morsomt, men jeg må få slanket den en del å få litt vekt av bakhjulene:)
Gjest Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Går helt fint når jeg bruker steptronicen også slipper jeg gassen med det samme jeg girer så blir det mindre belastning og varme i kassa. var ingen problem og ligge sidelengs i 3gir med den forrige og tror det blir enda lettere med denne da jeg får lavere utveksling, lavere vekt og diffsperre:)
Ellingsen B. Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Kult prosjekt. Ikke mange som bygger E39 banebil. Blir spennende å følge med utover her
Rune B. Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Annerledes bygg! Blir morsomt å se hvordan det virker. Spenstig å satse på automat på bane Kommer du til å kjøre på Rudskogen og Våler?
Gjest Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Blir nok å bygge om til manuell ettervert, men er ikke førstepri da dette er ett økonomiprosjekt:) Er nok acr som blir kjørt på i sommer. er jo over 100mil ned til våler og det orker jeg ikke med en uprøvd bil:P
Torbjørn E39 Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Grattis med 535 igjen ser spennende ut d der ja, må følge med her tenker jeg...
Gjest Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Da har jeg fått kappet ut reservehjulbrønn og diffen er på vei ut. Kappet også vekk en profil som gikk mellom rammevangene. den skal erstattes med rør som går over og rør i kryss til toppen av dempertårnene for avstiving. blir plate over hullet og fuelcelltank:) Liten dram er lov når man skrur på lørdager:)
Gjest Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Gromlyd med rakarør. skal ha to små lyddempere bak ettervert:)
Gjest Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Da er jeg nesten ferdig med å strippe bilen innvendig. har noe småtteri igjen og noe som skal kappes vekk. Neste prosjekt er og sveise inn velltebur blir halvbur i førsteomgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå