AlXz Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Hey. Ble visst ikke tett sist gang.., begynner smått å fuske under 2000rpm nå.., og dette er 2. gangen etter at pakningen ble byttet. (forrige gang ble det fjernet olje fra plugghull og tørket ordentlig.., funket bra en stund) Men ved dette bytte.., bør jeg ha nye pakninger igjen? (pakningen er fra august ca) Og er det mer enn pakningen(e) som bør skiftes?? (Med pakningene mener jeg den som er rundt toppdekselet, samt de 2 remsene til plugghullene) Men bør de gummiproppene eller hva de kalles også byttes? Kan virke som om jeg ikke fikk strammet nok sist.., mulig pga disse? Mye møkk og dritt, samt gammel gummi? Takker for tips folkens Gjelder en M50B20 non-vanos. (05/1992) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2010 Bør jeg ha nr 6? (8+9). Trenger jeg ny nr3 tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Hvis du ser at det svetter langs kanten på toppdekselet kjøper du bare nr 3, det er det som følger med når du kjøper pakningssett til toppdekselet. Den skal ikke fjuske bare fordi toppdekselpakningen er gåen, olje leder ikke spenning noe særlig bra så det burde ikke gi overslag om noe ligger i plugghullene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smurfen Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Jeg byttet toppdeksel pakningen, samt plugger og luft filter på min bil i helgen... plugg hullene var fulle av olje O.O Skrapte godt av kanten på toppdekslet og rensket... Bilen gikk så jævlig mye bedre når vi fikk satt sammen alt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Da er det nok pluggene og luftfilteret som gjorde susen Olja kan skape dårlig kontakt mellom coil og plugg også, og å rense dette kan bidra til det lille ekstra selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Har ikke sett noe utvendig.., er nok de remsene imidten det fortsatt lekker litt ved.. Men merket ikke noe fusking e.l. før etter 2-3mnd.., så det er nok ikke mye av gangen. Men bytter ut de skivene som ligger oppå toppdeksel også tenker jeg.., for mener det ikke gikk å stramme til ordentlig sist? (mye møkk og dritt der.., + gammel hard gummi?) (nr 9 og 8 på tegningen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Hadde samme problem på min. Overslag fra plugger til blokk pga olje i plugghullene. Byttet toppdekselpakning samt de rundingene til plugghullene, renset skikkelig, kjøpte nye plugghetter(dette som gjorde susen egentlig, pga ny konstruksjon på disse kontra de gamle) og da gikk alt skikkelig Min gikk nemlig på 5 til tider/konstant pga dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Hvor mange nr9 trengs? (gummiforinger til toppdeksel) Dette er en M50B20 NON-Vanos 05/1992 Nr6.., inkluderer den nr 8 og 9 også..? El hvordan skal tegningen tolkes? TakK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2010 Da var delene kommet Anbefales noe pakningssement eller noe i tillegg? Eller bare pusse/skrape rent flatene og skru det sammen? Hadde vært fint med litt tips, så det blir tett Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 19, 2010 Share Skrevet Mars 19, 2010 Jeg brukte ikke noe annet en det som fulgte med av deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 19, 2010 Share Skrevet Mars 19, 2010 Skrap reint og gjør rent med aceton eller lignende før du monterer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mars 20, 2010 Share Skrevet Mars 20, 2010 har du fått olje i mellom stykkene mellom coil og plugg bør disse byttes. di blir aldri helt bra etter di har vert i kontakt med olje, og kan derfor skape fusking! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2010 har du fått olje i mellom stykkene mellom coil og plugg bør disse byttes. di blir aldri helt bra etter di har vert i kontakt med olje, og kan derfor skape fusking! Ja.., skal bytte disse etterhvert Men vil få det helt tett først, så slipper jeg ødlegge flere slike:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå