Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig motstand i håndtaket eller er det lett?

Klarte å knekke en tapp på ene håndtaket mitt og da blir det ingen motstand.

Kaldt?

Hadde store problemer med mine dører i kulda. Da var løsningen å ga "amok" med rustløser i låsekassa...

Skrevet

Det er vanlig motstand. Nå er det 5-6 plussgrader, så tror ikke det er kulda heller. Han jeg kjøpte bilen av sa at det var en wire som måtte skiftes, men det har jeg ikke trua på. Da burde det vel verdt håndtaket inni bilen som ikke fungerte? Har søkt litt på nettet etter nettbutikker som selger ny låsekasse, men finner ingen..

Skrevet

Ok, tusen takk for god hjelp. Tror jeg skal la bavaria se på låsekassen, mulig det er en enkel sak å fikse. Du vet vel ikke om det er en veldig omfattende jobb å skifte låsekasser i e46?

Skrevet

Begynn med det enkleste.Hadde samme problem selv.måtte slite opp døra.Ta ut plastproppen i bakkant av døra og juster umbrakoskruen.Spray gjerne litt olje/grease på mekanismen.Døra mi ble ok.

• 2 months later...
Skrevet

Etter mange timers frustrasjon er endelig døra perfekt, uten å skifte noen deler. Måtte ut med dørhandtak og justure en del. Gjorde veldig lite selv, men hadde med meg en som fikk det til. Tusen takk for god hjelp :)

Skrevet

Da er det sikkert samme problemet med min.. Jeg må rykke opp døra utvendig.. Får porøve meg frem og justere :)

• 1 year later...
Skrevet

Kommer med en oppdatering på denne tråden. Det hele startet med at jeg ikke fikk åpnet førerdøren fra utsiden. Etter mye prøving og feiling fungerte døren fint, en stund. Nå er problemet tilbake. Er det noen her som har erfaring med å bytte låsekasse? Vil så gjerne ha en dør som fungerer optimalt..

Skrevet

Kurant jobb det. Litt knot selvfølgelig, men siden du har hatt det ute før tipper jeg det går helt fint :wink:

Står bra beskrevet på linken min lenger oppe.

Skrevet

Jeg bytta bare heile låskassa imens bilen allerede stod på verksted. Kosta ca 4000kr. Og alt blei iorden.

Skrevet
Begynn med det enkleste.Hadde samme problem selv.måtte slite opp døra.Ta ut plastproppen i bakkant av døra og juster umbrakoskruen.Spray gjerne litt olje/grease på mekanismen.Døra mi ble ok.

+1

Skrevet

+1

Dette har jeg allerede prøvd, men tror nok ikke det er her problemet er i mitt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...