Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har nå tatt en diagnose på bilen, med programmet Carsoft 6.5.

fikk opp en feilmelding:

ZKE / ZKM

hva betyr denne? hva er gale?

eller so grunnen til jeg kjøpte dette var for å fjerne feilmeldingen for slitte bremser, men fikk ikke opp feilmelding på dette og lyset lyser i dashen enda.. :(

får helt fnatt av dette lyset, noen som har fjernet dette med carsoft før? :)

Takker for svar!

Skrevet

ZKE Central Body Electronics

ZVM Central Locking Module

Ang resetting av bremseklosser så skal det holde å ha tenning i pos. 2 i et minutt e.l.

Bytta slitasjefølere btw?

Skrevet

har byttet den og ja, men får ikke det svartens lyset vekk, tror jeg klikker tulen snart! har prøvd alle oppskrifter for å fjerne den.

kansje jeg skal teste en ny en?

Skrevet

Har inntrykk av at BMW sliter skiver og bremseklosser relativt jevnt mellom forran/bak. Dette var hvertfall tilfellet på min bil.

Det som derimot kan skje er at du får en slitekant på bremseskivene som sliter bort en del på slitasjevarsleren slik at denne begynner å lyse. Dette selv om bremseklossene ikke er slitt.

Så her må det nok byttes bremskiver og slitasjevarsler der du ikke har byttet dette.

Har også inntrykk av at BMW sine originale bremseklosser er veldig harde i sammensetningen, noe som gjør at skivene slites tilnærmet like fort som bremseklossene.

Dette gjør at du som oftest må bytte klosser og bremseskiver i samme slengen, men som følge av dette har BMW gode bremser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...