Dropout Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Heisan. Har kjøpt meg en 535 motor og elnet som jeg skal sette inn i bilen min. Så lurte på, hvilke motorfester må jeg ha for at motoren skal passe inn i min bil? Har hørt litt rundt, noen mener det passer ifra en 2.8, men jeg vil være helt sikker før jeg kjøper noen fester. Hva mener dere? noen som har satt i 535 motor i sin e36? Jeg har en bmw 325i 1991. Noen som vet om jeg får det godkjent med de bremsene jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 535 fra E34 får du ikke godkjent i E36. er ikke lov med motor som er eldre enn bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dropout Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 motoren er vistnok nyere enn bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Hvis det er en m30 motor hadde jeg ikke giddi, vanvittig mye jobb for lite gevinst... Hva skal du gjøre med bunnpanna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 motoren er vistnok nyere enn bilen er vel slik at du har en M50 i bilen orginalt. er det de en M30 du skal ha i (som er en eldre motor enn M50) så får du det ikke godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Blir det regnet fra første byggeår? (Motoren)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwKlovn Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 M30 er en genial motor! Slå til, tenk deg snurre også da, ooooh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 m30 ble vel levert i e34 og e32 frem til 1993 tror jeg hadde selv en 91 mod motor fra 735 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Så lenge den aktuelle motoren er fra en bil nyere enn blen den skal i så går det... så hvis du har en 91-93 e36 så er det mulig men fy faen så mye jobb... Greit nok at det er en bra motor men jeg hadde aldri turt å åpne panseret i nærheten av folk med en oldtidsmotor som m30 under panseret på en bil som skal ha en 24v motor originalt... S50 sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 nå er det en helt annen pris på en s50 da.. m30b35 er myyyye motor for pengene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Ja men en m30 b34 går MYE dårligere enn en s50 b30 og en s50 kan du bare kaste rett oppi.... Jeg spør igjen, hva gjør du med bunnpanna? Det blir mange timer og endel kroner for å få en m30 oppi e36! Det mest idiotoske motorforslaget til e36 spør du meg Jobb overtid den tida du kommer til å klø deg i rævva å pønske på åssen du skal få det til å passe, motorfestene er det minste problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 er jo nesten mer gevinst med den motoren du har i fra før kontra den litt "seige" m30.. Men, er vel mer dreiemoment i m30 da.. Hver sin lyst, men hørtes veldig snodig ut spør du meg. Hvorfor ikke trimme den du har? en her i alta har bygd om sin m50b25 til 2.8l målltrimma.. ca 260hk smidde stempler å ditt å datt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dropout Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Hva er problemet med bunnpannen? hehe, jeg får motoren til påsken, så for se hvor mye jobb det blir. Vurderer også å sette den i en e30 om jeg ikke har den i 325i'n. Har en trimmet 318is stående , så den har jo potensiell den også Hovedtanken va ihvertfall å få den i 325'n, lettere å få godkjent. Enten blir 535 motoren i min hovedbilen jeg bruker (325'n), eller så setter jeg smidde stempler, datasprut og turbokit i den motoren jeg allerede har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Har du lagt merke til hvem ende av motoren kulpen på bunnpanna er på e34 kontra e36? det er problemet du får alt annet er null stress... Hva har du gjort med iS-motoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dropout Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 aaaha. Har ikke fått motoren enda, så har ikke sett det neij kvasskam, chip, grenrør, så har forrige eier planet toppen på bilen sa han osv. bare sånn småstandard greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå