Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan.

Har kjøpt meg en 535 motor og elnet som jeg skal sette inn i bilen min.

Så lurte på, hvilke motorfester må jeg ha for at motoren skal passe inn i min bil?

Har hørt litt rundt, noen mener det passer ifra en 2.8, men jeg vil være helt sikker før jeg kjøper noen fester.

Hva mener dere? noen som har satt i 535 motor i sin e36?

Jeg har en bmw 325i 1991.

Noen som vet om jeg får det godkjent med de bremsene jeg har?

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
motoren er vistnok nyere enn bilen ;)

er vel slik at du har en M50 i bilen orginalt. er det de en M30 du skal ha i (som er en eldre motor enn M50) så får du det ikke godkjent.

Skrevet

Så lenge den aktuelle motoren er fra en bil nyere enn blen den skal i så går det... så hvis du har en 91-93 e36 så er det mulig men fy faen så mye jobb...

Greit nok at det er en bra motor men jeg hadde aldri turt å åpne panseret i nærheten av folk med en oldtidsmotor som m30 under panseret på en bil som skal ha en 24v motor originalt...

S50 sier jeg bare :)

Skrevet

nå er det en helt annen pris på en s50 da.. m30b35 er myyyye motor for pengene...

Skrevet

Ja men en m30 b34 går MYE dårligere enn en s50 b30 og en s50 kan du bare kaste rett oppi.... Jeg spør igjen, hva gjør du med bunnpanna?

Det blir mange timer og endel kroner for å få en m30 oppi e36! Det mest idiotoske motorforslaget til e36 spør du meg :)

Jobb overtid den tida du kommer til å klø deg i rævva å pønske på åssen du skal få det til å passe, motorfestene er det minste problemet...

Skrevet

er jo nesten mer gevinst med den motoren du har i fra før kontra den litt "seige" m30.. Men, er vel mer dreiemoment i m30 da.. Hver sin lyst, men hørtes veldig snodig ut spør du meg. Hvorfor ikke trimme den du har? en her i alta har bygd om sin m50b25 til 2.8l målltrimma.. ca 260hk smidde stempler å ditt å datt..

Skrevet

Hva er problemet med bunnpannen?

hehe, jeg får motoren til påsken, så for se hvor mye jobb det blir.

Vurderer også å sette den i en e30 om jeg ikke har den i 325i'n.

Har en trimmet 318is stående , så den har jo potensiell den også ;)

Hovedtanken va ihvertfall å få den i 325'n, lettere å få godkjent.

Enten blir 535 motoren i min hovedbilen jeg bruker (325'n), eller så setter jeg smidde stempler, datasprut og turbokit i den motoren jeg allerede har. ;)

Skrevet

Har du lagt merke til hvem ende av motoren kulpen på bunnpanna er på e34 kontra e36? det er problemet du får :) alt annet er null stress...

Hva har du gjort med iS-motoren din?

Skrevet

aaaha.

Har ikke fått motoren enda, så har ikke sett det neij :P

kvasskam, chip, grenrør, så har forrige eier planet toppen på bilen sa han osv. bare sånn småstandard greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...