Gå til innhold

Melkvik`s E30 med M30B34, ny e30 innkjøpt!

Melkvik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei skal nå begynne med en ny motorombygging i min e30:)

Har ikke fått begynt enda da jeg ikke har kommet over motor, men det blir nok ordnet i helgen nå.

Bilen er en orginal e30 som er registert som 320. Bygde den om til 2.5 i sommer, men syntes det fort ble kjedlig. Så motor ble for 2 uker siden nå solgt sammens med turbosettet som jeg hadde planer om å sette på den.

Grunnen til att jeg heller vil gå for m30 motor istedenfor m20 med turbo var av den grunn att den b25 som jeg hadde var en preface motor, derav egentlig noe for høy komp til turbo bygging. Kunne selvfølgelig ha dreid ned stempler osv osv, men syntes m30 hørtes mer morro ut:)

Så nå står e30 bare og venter på ny motor:)

Har tatt noe rustsveising mens motor har vært ute osv, kan legge ut noen bilder av dette hvis det skulle være ønskelig.

Noen fakta om bilen:

60/40 senk supersport senkesett.

Alu tårnstag i motorom.

Sotetde baklykter.

Øyelokk.

Eiker hjul, usikker på type.

Sveiset diff for øyeblikket, men skal få på orginal 325 diff i sommer samt, bakstilling fra 325.

Planer framover:

325 bakstilling.

Nye bremser foran.

Bygge nytt eksos anlegg.

Legger ut bilde av bilen som den så ut i sommer, er langt i fra en perle da:)

0gkb1479amv6ze7ubuw0.jpg

x313557uvbd8fz7eenoj.jpg

d855p86jppeu5hmw0fc0.jpg

1simciwk73c12fhhpt9u.jpg:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal faktisk til å gjøre det samme, har motoren.

Vanvittig kult prosjekt og blir kult og se noen som holder på med det samme som meg, trenger bare nye toppbolter og topp-pakning til motoren. så er det on.

Få masse bilder og oppdatereringer så blir det kult :D

men lurte på hvordan det blir mtp mellomakslingen ? passer den rett på M30 girkassen? og lengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk til å gjøre det samme, har motoren.

Vanvittig kult prosjekt og blir kult og se noen som holder på med det samme som meg, trenger bare nye toppbolter og topp-pakning til motoren. så er det on.

Få masse bilder og oppdatereringer så blir det kult :D

men lurte på hvordan det blir mtp mellomakslingen ? passer den rett på M30 girkassen? og lengde?

Hehe ska legge ut bilder når jeg begynner:)

Nei når det gjelder mellomaksling så må vel denne kortes inn, mener att man må bruke en del av en m30 aksling samt en del av m20 akslinga:)

Hvilken bil kommer motoren din fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se:-) Såvidt jeg vet er motoren min fra en E34 og er M30b35 ja.

Fikk også høre att det var motorfester, eksos, ledn nett og bunnpanne samt hele pakka til og sette den i E30 av han jeg kjøpte den med, vet ikke om mellomaksling men håper det, da jeg ikke har tilgang til dreiebenk.

(Har ikke fått hentet motoren enda, men den står på verkstedet vedsidenav der jeg holder til. Gler meg til snøen forsvinnner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se:-) Såvidt jeg vet er motoren min fra en E34 og er M30b35 ja.

Fikk også høre att det var motorfester, eksos, ledn nett og bunnpanne samt hele pakka til og sette den i E30 av han jeg kjøpte den med, vet ikke om mellomaksling men håper det, da jeg ikke har tilgang til dreiebenk.

(Har ikke fått hentet motoren enda, men den står på verkstedet vedsidenav der jeg holder til. Gler meg til snøen forsvinnner:)

hehe da er det vel bare å smelle den i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten Update.

Har vært og hentet delemotoren idag, dette er en motor som jeg tror er i veldig god stand, det som trengs nytt på denne er register kjede samt strammer til denne.

Likevel så skal jeg kun bruke bunnpanne av denne motoren, men tror kanskje det blir en overhaling av denne siden da.

Fikk motoren billig siden den var i deler(kun 2500,-) men jeg måtte kjøre 65 mil for og få hentet den da....

Noen bilder:

vuevncd3l1n8p80xv5v2.jpg

Manuell girkasse, var faktisk med splitter ny toppakning å :D

9pvao6d8azglwu74k6hv.jpg

Motoren og toppen, null slitasje på kam, og ser ikke noen spesiell slitasje på sylindervegger heller.

0hrpr8ka8b3l03jua9xw.jpg

Her er da bilen jeg brukte en Hyundai H1 09` 170 hk diesel, gikk faktisk på 0.7 tur-retur.

Imorgen blir det henting av e28 motor som skal i bilen, men nå er det natta, er helt rasert i ryggen av all kjøringa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått gleder meg til du begynner med bygginga. Blir spennende hvordan du gjør det med løsninger og slikt.

Ser du ikke bor så vanvittig langt unna Ålesund.

Mulig vi kan møtes og ha ett lite drag når begge er ferdig hehehe

He he:P

Bilder av bilen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...