Melkvik Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 I helga blir det skruving på e30 igjen. Skal skifte diff, samt pælme på noen nye band jeg har liggende på tromlene bak.... samt prøve å tette den helvetes lekkasjen jeg har ved frontruta.... faen prøvde å hatt i tettstoff i lista 2 ganger, men får det ikke helt tett, vurderer å ta ut ruta igjen og legge en fet stripe met tettestoff i og sette inn ruta igjen..... time will show... Pluss en ting til, noen som sliter med att m30 motor i e30 blir vel varm på tomgang? selv med ei elvifte som går for fulle mugger i front?....
Gjest Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 skal ikke være no problem med tempen.. du har jo radiator som hører til motoren og.
Melkvik Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 skal ikke være no problem med tempen.. du har jo radiator som hører til motoren og. Ja har det ja, nei la merke til att tempen steg over det den bruker å ligge på når jeg sto på tomgang, sto ca ti min. Skal vel ikke ha stort å si hvor vifta sitter på radiator heller?
Melkvik Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Nei. Prøv og sett i en kaldere termostat. Ja tenkte på det og, er kjekt uansett det når jeg bruker bilen som jeg gjør....
Melkvik Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 I helga ble det skiftet diff.... diff uten noe som helst sperrevirkining... fatalt kjedelig å kjøre med egentlig, men dog mye mer behagelig..... Men må vel lete meg opp en lamelldiff etterhvert tenker jeg:) Ble også nye bremseband bak da jeg hadde noe dritt liggende, samt xenon ble koblet på langlysene... skal også ha på nærlysene da det så helt korny ute selv om jeg hadde "xenon look" på de:P Ble også fikset litt på bukplate, ble lagt på metallplate der den bruker å skurke neddi slik att den har noe å slite på
_anders Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Har en sperrediff liggende jeg. Trenger en overhaling da. pm om det kan være av interesse
Melkvik Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Noe mer som har skjedd her da? Nja, ikke helt det store kanskje, har montert xenon i fjern og nærlys på bilen, slitt litt me å tette frontruta på bilen, og brukt opp noen sommerhjul... ellers har det vel ikke skjedd noe... MEN! Jeg har da planer! Skal bygge ny eksos til bilen nå da, skal bygge 2.5" fra manifold og bakover, tror jeg skal bruke bakerste potte igjen, men skal posisjonere potta litt bedre, få den litt lengre inn, og litt lengre opp slik att den ikke vises like godt, samt få den rett, da den står på skeiva nå, var litt rask når jeg lappa sammen ett provisorisk eksos anlegg da jeg ble ferdig med motor.. Ellers så står også sperrediff på ønskelista, skal prøve å få tak i en ok diff iløpet av sommeren. Samt skal også få bygget om til servo, er jo pumpe og alt på motor, skal bygge servo med e36 tannstang. Og sist men ikke minst venter jeg på shortshift i posten:) Kan nevne att lakkering av bilen også er litt i tankeboksen, men det blir nok ikke i år, muligens neste år:) Evt farge er jeg usikker på, vet ikke om jeg skal lakkere opp bilen i org farge, eller org bmw svart, ellers så kan jeg si att jeg sikler litt på fargen til bilen som Jørgen_A her inne har, syns det er en sinnsykt pen farge på e30(Daytona Violet). Så som sagt mange planer, og det meste blir litt etter litt, er lommboka som bestemmer:) Kan nevne att min volvo 242 også er til salgs! Si fra hvis noen er ivrig!
Hopen Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Okei Har begynnt å bygge meg en e34 m5 nå jeg. Fikk tak i et karosseri som er godkjent omb med alt uten motor som blir nylakkert snart. Så har jeg fått i meg en 3.8l motor, med nyborra, hona og planert blokk, porta topp, balansert veiv, smidde wiseco stempel, nye råder, kasskammer, alt av lager, pakinger og tetninger er nytt osv.. Så blir det montert electromotive tec3 når får sammen motoren.. Ellers er det bilstein dempere, H&R fjærer, nye bremseskiver og greenstuff klosser rundt om Regner med det blir en morsom bil, men tror jeg kommer til å savne e30.. ble solgt til frøya, å så nylig at det er en svart 30 cab som ble totalvrak utpå der ui avisa.. Er ikke 100% sikker på om det er den men http://www.hitra-froya.no/incoming/article1256409.ece#
Melkvik Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Skrevet Juni 8, 2010 Okei Har begynnt å bygge meg en e34 m5 nå jeg. Fikk tak i et karosseri som er godkjent omb med alt uten motor som blir nylakkert snart. Så har jeg fått i meg en 3.8l motor, med nyborra, hona og planert blokk, porta topp, balansert veiv, smidde wiseco stempel, nye råder, kasskammer, alt av lager, pakinger og tetninger er nytt osv.. Så blir det montert electromotive tec3 når får sammen motoren.. Ellers er det bilstein dempere, H&R fjærer, nye bremseskiver og greenstuff klosser rundt om Regner med det blir en morsom bil, men tror jeg kommer til å savne e30.. ble solgt til frøya, å så nylig at det er en svart 30 cab som ble totalvrak utpå der ui avisa.. Er ikke 100% sikker på om det er den men http://www.hitra-froya.no/incoming/article1256409.ece# Hmm det høres gromt ut Har litt lyst på e34 selv jeg, er pene biler det:) Hvor fikk du tak i motor, måtte du ut med mye? fantaserer litt om slik motor i e30n;P Men jævlig surt med cabn da... huff PS.Prosjekt tråd til bimmern din da?
Hopen Skrevet Juni 8, 2010 Skrevet Juni 8, 2010 Okei Har begynnt å bygge meg en e34 m5 nå jeg. Fikk tak i et karosseri som er godkjent omb med alt uten motor som blir nylakkert snart. Så har jeg fått i meg en 3.8l motor, med nyborra, hona og planert blokk, porta topp, balansert veiv, smidde wiseco stempel, nye råder, kasskammer, alt av lager, pakinger og tetninger er nytt osv.. Så blir det montert electromotive tec3 når får sammen motoren.. Ellers er det bilstein dempere, H&R fjærer, nye bremseskiver og greenstuff klosser rundt om Regner med det blir en morsom bil, men tror jeg kommer til å savne e30.. ble solgt til frøya, å så nylig at det er en svart 30 cab som ble totalvrak utpå der ui avisa.. Er ikke 100% sikker på om det er den men http://www.hitra-froya.no/incoming/article1256409.ece# Hmm det høres gromt ut Har litt lyst på e34 selv jeg, er pene biler det:) Hvor fikk du tak i motor, måtte du ut med mye? fantaserer litt om slik motor i e30n;P Men jævlig surt med cabn da... huff PS.Prosjekt tråd til bimmern din da? Motor og karosseri hadde en jeg kjenner stående.. Han kjøpte motoren for 12k siden den ikke gikk, dette var pga rassert ledningsnett.. Den kommer seg vel på rundt 60k uten dataspruten.. Da er det dyre stempler, kostet på 10k i toppen, kammer til 6-7k + myye annet nytt.. Blir vel høyere komp i motoren nå.. Kjenner en som har slik en i e30 som er stroka til 4.2L.. Det går noe jævlig:P Prosjekttråd kommer etterhvert, har begynnt å årdne den opp innvendig, lakkert motorblokk og montert veiva. Lakkereren tror jeg startet med den idag Tar bilder som kommer ut etter hvert.
Melkvik Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Skrevet Juni 9, 2010 Okei Har begynnt å bygge meg en e34 m5 nå jeg. Fikk tak i et karosseri som er godkjent omb med alt uten motor som blir nylakkert snart. Så har jeg fått i meg en 3.8l motor, med nyborra, hona og planert blokk, porta topp, balansert veiv, smidde wiseco stempel, nye råder, kasskammer, alt av lager, pakinger og tetninger er nytt osv.. Så blir det montert electromotive tec3 når får sammen motoren.. Ellers er det bilstein dempere, H&R fjærer, nye bremseskiver og greenstuff klosser rundt om Regner med det blir en morsom bil, men tror jeg kommer til å savne e30.. ble solgt til frøya, å så nylig at det er en svart 30 cab som ble totalvrak utpå der ui avisa.. Er ikke 100% sikker på om det er den men http://www.hitra-froya.no/incoming/article1256409.ece# Hmm det høres gromt ut Har litt lyst på e34 selv jeg, er pene biler det:) Hvor fikk du tak i motor, måtte du ut med mye? fantaserer litt om slik motor i e30n;P Men jævlig surt med cabn da... huff PS.Prosjekt tråd til bimmern din da? Motor og karosseri hadde en jeg kjenner stående.. Han kjøpte motoren for 12k siden den ikke gikk, dette var pga rassert ledningsnett.. Den kommer seg vel på rundt 60k uten dataspruten.. Da er det dyre stempler, kostet på 10k i toppen, kammer til 6-7k + myye annet nytt.. Blir vel høyere komp i motoren nå.. Kjenner en som har slik en i e30 som er stroka til 4.2L.. Det går noe jævlig:P Prosjekttråd kommer etterhvert, har begynnt å årdne den opp innvendig, lakkert motorblokk og montert veiva. Lakkereren tror jeg startet med den idag Tar bilder som kommer ut etter hvert. Hehe regner med at det går godt ja:) Ja du får ordne med prosjekttråd ja, kan bli morro å se:D Fikk forresten shortshiften i dag, pluss hvite blinkers:) Men tror jeg skal bestille opp noen foringer til giroverføringene på schmiedman før jeg monterer shortshiften:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå