Gå til innhold

77mod E21 dør ut på tomgang ved driftsvarm motor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uka gikk jeg til innkjøp av en 77mod BMW 320.

På tomgang, ved kald motor går den helt fint. Men når bilen er driftsvarm dør den ut.

Selger av bilen påsto det var dårlige plugger eller at det var kondens i bensinen.

Jeg tviler på begge de påstandene. om pluggene er så dårlige, skal den vel tenne dårlig ved kald motor også?

Den var nesten tom for bensin når jeg kjøpte den, og fylte på 40 liter da jeg kjørte bilen hjem, så det som var av vann skulle vel vært borte for lenge siden, og desuten så vil den vel gå dårlig når bilen er kald også, om det hadde vært kondens.

Bilen rykker litt når jeg holder svakt på gasspedalen, men det er ikke sikkert har noe med dette å gjøre.

Har sett over slanger og diverse til forgasser, alt ok. Broderen foreslo å få rensa forgasseren. Men selger sa at dette allerede var gjort. men tenker jeg gjør det likevel.

Har aldri vært borti slike motorer før, men kanskje noen her har det?

Er takknemlig for alle tips!

Skrevet

Siden du har forgassermotor ville æ tru at Automat choken ikke kobler ut ved driftsvarm motor, men vet ikke om du har elektrisk type med tilkoblet kabel eller bare bimetalltypen?

Skrevet

Vet ikke om det er elektrisk.

Det er slik at man trykker inn gassen helt en gang, før man starter motoren, så skal choken starte av det (?)

Det hjelper iallefall lite, den tenner såvidt 1 gang før jeg må file, med gassen litt inn for at den skal starte.

Fant ett bilde av en gasser som vistnok skal være på min m10 motor.

3232a.jpg

Solex. Men det er sikkert det som er på alle e21 gassermotorer.

• 1 year later...
Skrevet

funnet ut noe om dette problemet????

har akkurat samme problem selv...på min 320 76 mod..

vurderer sterkt å kjøpe en weber 32/36 dgv gasser selv i håp om att problemet blir borte..

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Det var en meget god bil! Den ble solgt pga økonomiske vanskligheter.

Jeg kjøpte den for 18000. Påkostet den 10-15000. solgte den for 28000.

Bilen var komplett, bortsett fra en knust borbetfelg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...