530dE39 Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Noken som har tips til trimming av M20 motoren uten bruk av turbo?Har ein 325 som skulle hatt litt meir effekt.Diesel veiv og 320 råder er vel noke å begynne med?Noken som vet ka effekt det er muligt å havne på?
Fekzen Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Hallå, Vass kam är väl det som get mest skulle jag tro. "Kvasskam" eller hur ni säger i norge Det kommer göra att du får lite annan karraktär, den får mycket extra drag på högre varv. Så det i kombination med en anpassat chip för det, så kan det bli riktigt bra. Jag ordnar anpassade chip så skicka mig PM för mer info kring det. En annan grej som kan vara värt att titta på (men är lite mer jobb med) är Alpha N konvertering. Alpha N betyder att man bygger om insugsdelen så att man har en öppen pleenumkammare och ingen luftmängdmåler. Och så tar man last signalen enbart från spjäll vinkeln. Därav ordet Alpha N , Alpha=vinkeln på spjällhuset och N=varvtal. Ex på en M3 med alpha n konvertering: http://www.youtube.com/watch?v=Et0WdmFvFl4 Mvh//A.Fekzen
jorg1s1 Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Diesel eller ETA veiv sammen med 130mm råder fra enten M20B20 eller M20B23 og 325 pre-facelift stempler (høy-komp) er en bra start. Da får du som du sikkert har funnet ut ca 2.7 liter slagvolum. Ville også puttet inn en kvasskam + en chip som hever turtallsperra litt (kan anbefale Fekzen chip). Dyser og LMM fra 535 + et konfilter med ordentlig varmeskjold kan også gi en liten effektgevinst. Men ikke glem varmeskjoldet! På eksossiden så vil et grenrør også gi en merkbar effektøkning. Det originale eksosanlegget videre puster godt, så med tanke på effekt så er det veldig lite og hente her. Legg heller pengene i andre ting. Jeg ville også ha portet toppen når du først har den av under monteringen av ETA/diesel veiv og 130mm råder. Men først og fremst ville jeg konsentrert meg om å overhale motoren, hvis jeg var deg... Er motoren sliten så er kanskje en overhaling det du henter mest effekt på.
Fekzen Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 jorg1s1> Det vore kul om du bänkar din i dyno så får man se hur mycket allt har gett Isåfall måste du skicka mig bänknings papperna efteråt! Mvh//A.Fekzen
530dE39 Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Motoren er overhalt i 2005.Det skall vere kvass kam i den.Er ein 1986 mod så er vel høg komp.Har også chipp med 7000 som sperre. Trur kanskje det blir diesel veiv og nye råder ein dag.Hadde vert grett om noken hadde bremsa sin sånn at eg visste ka som var muli å hente ut...
530dE39 Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Men først skall eg benke den slik som den er....
oddis Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Bearbeiding av ventilseter, ventiltallerkner, porte inn/ut-porter i toppen - matche mot innsug og eksosmanifold/grenrør. Hardere ventilfjører og sterkere vippearmer kan være en fordel over 7000rpm med kvassere kam, evt også retainere. Skal du rive motor så balanser for guds skyld hele veivpartiet - trigger, veiv, svinghjul (som du burde lette) og clutch! Gasspjeldet kan du også utvide litt for mer luftflow. Er du flink med sveiseapparatet ville jeg seriøst vurdert å modifisert innsuget endel, og bygge en effektiv passasje for kaldluft fra utsiden av bilen med god varmeavledning. Datasprut ala Megasquirt er bankers for videre optimalisering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå