Eksos Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Hei, har ett kjapt spørsmål.. Det jeg lurer på er om jeg må løfte motoren for å få av bunnpanna på denne modellen, hadde håpt det ikke var nødvendig siden det bare er en liten firer, men mange mener det må til likevell.. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Skal ut å skifte nå, hvor mange timer må jeg beregne? La også merke til at det er 2 bunnpanne-pakninger på min bil, den øvre og den nedre, jeg kjøpte begge to.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Mener den må litt opp.., evt travers litt ned. Løsne begge motorfestene (under eller over..) Ta en plankebit eller noe under bunnpanna, og jekk litt opp. Kanskje løsne radiator fra festene også.., det kan du se ann litt, om det er nødvendig. Så når du har jekket litt, kan du putte noe plankebiter eller noe imellom motorfester og traversen. Så skal det være mulig å lirke ut bunnpanna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Takk for tips Skal ut å prøve meg fram nå, ofte like greit det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Mangler naturligvis torx pipa for å løse bunnpanna ifra girkassa, biltema next Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Kan prøve med en 11mm fastnøkkel elns? Ellers greit med torx'n ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 8mm pipe passa innpå, men 10mm torx fiksa biffen Er ikke ferdig enda, mye som ikke vil gå min veg idag, pakningsbiter som har funnet veien ned i bunnpanna å slikt.. Skal få jekka opp motoren imårgen å gjort alt skikkelig, nå gidder jeg ikke mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Greit å få det tett igjen ja.., fjerne gamle pakningsbiter etc Er vel kanal i bunnpanna/blokka også på denne motoren fra oljesila og til oljepumpa..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 Aner ikke, får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå