Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden så sleit jeg med at varmeapparatet mitt ikke ville blåse varmt på tomgang og vanntempmåleren funket på skift. Skulle bytte termostat, men kom ikke så langt pga lite tid.

Men i dag stod jeg på tomgang og venta på dama. Da blåste den varmt som fy, nåla på vanntempmåleren begynte å bevege seg over midten (ikke mye, men mer enn den har pleid å gjøre) og å holde hånda inntil utblåsningen med full varme og halv blås var direkte ubehagelig (på grensen til vondt).

Satte på blås nedover og da sank nåla, men da jeg satte blås rett frem (om dere skjønner) så spratt den rett opp igjen.

Har fått det for meg at man kan sjekke om termostat eller vannpumpe har tatt kvelden vad å sjekke temp. på slangene til radiatoren og de var like varme begge to.

Så, noen som med denne informasjonen kan fortelle meg om noe er galt?

Vannpumpa er forresten byttet for ikke så lenge siden ifølge tidligere eier.

Edit: Det er en M43B18 om det har noe å si.

Skrevet

Det kan være luft i sytemet. Når lufta kommer så vill det jo bli kaldt og dette slår også ut på temp måleren. Da vill den gå litt opp og ned til tider.

Prøvd å lufte kjølesystemet ditt?

Skrevet

Der sier du noe. Det har jeg ikke tenkt på engang.

De som har montert vannpumpa har jo ikke klart å stramme skruene til reimhjulet skikkelig, så de kan sikker ha gjort noe feil for å få luft i systemet også :P

Skrevet

Still bilen din i en bratt oppoverbakke. Skru av radiatorlokket og la bilen gå på tomgang i ca 15min med varmeapparatet på fult.

OBS! Det kan være trykk i systemet når du skrur av radiatorlokker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...