Flandy Skrevet Mars 14, 2010 Skrevet Mars 14, 2010 Jeg har byttet motor i min 520 1997mod til en 523 motor fra en 1996mod e39. Alt spasset fint over, men den vil ikke starte. Må jeg til jæger for å få den kodet om? Koster det mye? Er det noen andre som gjør dette billiger i såfall? mvh Anders
Bimmerfører Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Har du brukt ditt gamle ledningsnett og hjernen, eller byttet du over dette også, husker ikke helt hvordan dette var med hjernen på disse to, men mener ganske så sikkert det er 2 forskjellige, også kan det jo selvfølgelig være at du bare trenger å koble vekk batteriet en halvtime eller to for å "nullstille" systemet.
Bimmerfører Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Har du brukt ditt gamle ledningsnett og hjernen, eller byttet du over dette også, husker ikke helt hvordan dette var med hjernen på disse to, men mener ganske så sikkert det er 2 forskjellige, også kan det jo selvfølgelig være at du bare trenger å koble vekk batteriet en halvtime eller to for å "nullstille" systemet. Jeg mener ganske så sikkert det er MS41 hjernen heter på de begge , og da skal det egentlig være plug'n play, men prøv å nullstill bilen med å nappe av batteriet en god stund. Har du automat, kan det være en fordel å sette på tenningen og holde gassen inne (flat pedal i 30 sek, slippe gassen, trykke inn brems og starte bilen uten å skru av tenningen. (når du har fått start da, for da resetter du automatkassa, slik at den gearer normalt igjen)
AlXz Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Startsperre? Må mulig ha hjerne, ews boks og chip (i nøkkel) fra samme bil..?
Flandy Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Er brukt hjerne og el-nett fra donorbil. Ews boksen passet ikke om hverandre! Vil den gå optimalt på 520 hjerne?
Bimmerfører Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Er brukt hjerne og el-nett fra donorbil.Ews boksen passet ikke om hverandre! Vil den gå optimalt på 520 hjerne? Jeg mener ganske så sikkert det er MS41 hjernen heter på de begge , og da skal det egentlig være plug'n play, men prøv å nullstill bilen med å nappe av batteriet en god stund.
ealoken Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 du må bytte tenningslås og hjernen. EVS er litt både og, noen må byttes andre ikke.
Flandy Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Skrevet Mars 17, 2010 Den startet med den orginale hjernen, men motoren tikker ganske mye! Takk for hjelpen. Er det normalt at de tikker en stund etter de blir startet på første gang på over 1år? Den gikk vel på tomgang i 20min!
AlXz Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Litt er vel normalt.., men oljetrykket burde vel kommet for lenge siden når du har kinnet den uten å få start.., så burde på en måte ikke tikka så mye nå.. Mye olje? Gammel?
Flandy Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Skrevet Mars 17, 2010 Ny olje og riktig mengde. Kan det være en ventil henger litt? Kan litt tykk olje ha noen betydning?
///Naitsirk Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Kjør en motorrens..halvbland olje og Diesel og la den stå på tomgang i 10 min
Ballder Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Ta deg en kjøretur så motoren blir god og driftsvarm, for så og dra den litt ut på girene her og der. Tikker den like ille etter det, så ville jeg kontaktet selger av den motoren dersom du har betalt godt med kroner for den. Må du til med diesel og andre trolldommer for og skrape rein motoren for slagg og annet avfall, så vil du egentlig ikke ha den motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå