Gå til innhold

Død bil... BMW 318 Touring, 97mod

frohanss
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som min stakkars BMW tok kvelden i helga. Noe blank om hva det kan være, så håper på noe tips her.

1. Ca 1 uke før begynte Batteri lyset å lyse.

2. Byttet batteriet ca 3 dager før. Lyset slukket å alt så ok.

Dagen da bilen streiket:

1. Hadde kjørt i ca 15min.

2. Sto i ro på tomgang, så kom varsellampen for: Batteri, ABS og Airbag på.

3. Stoppet bilen og forsøkte å starte igjen. Da var det bare et "klikk". Skrudde av vifte, lys og radio. Bilen "klikket" et par ganger så startet den.

4. Begynte å kjøre hjem, ca 400m senere så mistet bilen "kraften" og stoppet helt etter ca 50m til.

Etter det så er samme lysene aktiv, strømmen og viften virker ustabil ut. Nå var det enten "klikk" eller klikking når man prøver å starte. Høres ut som starmotoren slår inn og klikker, men ingen tegn til at den drar motoren rundt.

Kan det være startmotoren som er gåen og lager "kortsluttning"?

Eller er det noe helt anna? Som f.eks register reim? [-o<

Litt rart hendelses forløp. Har ikke hatt noen "symtomer" fra motor eller startmotoren. Bilen har vært lett startet selv i -20 siste ukene.

Har ikke fått hentet bilen enda og har ikke fått sett på noe enda.

Noen eksperter her som kan si noe om hva de trur. Gjerne anslå 1 til 100% sikkerhet.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får liksom ikke hverken dynamo eller starter til å matche det hele..

Starter -> Hvorfor "døde" bilen ut?

Dynamo -> Hvorfor soppet den mens det fortsatt er strøm? (Ingen tegn på lite strøm)

Men er nu bare "hobby" mekaniker så ekstremt usikker her. Kan det evt være overslag på strømmen i dynamo/starter som forårsaker slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ladespenningen når jeg får hentet bilen. Virker bare litt rart at det skal være årsaken når det enda er rikelig med strøm. Siste start som var ca 5min før stoppen, var momentant. Bare et kakk på nøkkelen.

Takk for alle forslagg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...