Brats Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Har en 94 mod. e36 318 cab. Denne fusker når jeg kjører med halvt gasspådrag. ved 2-3000 rpm. Om jeg trykker gasspedalen i bånn så går bilen normalt. Når jeg da lar den gå på tomgang så er den ikke helt jevn der heller, da går den opp og ned med ca 100-200 rpm, dersom jeg ruser den når den går sånn, så blir tomgangen jevn/normal igjen. Med halvt gasspådrag så går den liksom å fusker, den går ikke reint og da har jeg nesten ikke noe motorkraft. Og når jeg da gir på mer gass så kommer det liksom et lite "poff" før den går normalt. Veldig irriterende, har prøvd med kondensfjerner uten hell. Minner meg litt om mopedtida, da forgasseren på mopeden var feil innstilt, så den gikk bare å putra. Noen som har noen formening om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 san begynte min og.. bare vent så fjusker den hele tiden.. fik tips om lambda.. eller luftmengdemåler prøv dette.. eller ta en diagnose.. men har også fått tips om at hvis lmm er gåen og lambda samtidig kn de visesfeil på diagnose (som om abre ene er gåen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brats Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 Takk, for tipset! Bilen er fortsatt like "ille". Noen andre som har noen tips? Jeg har kjørt bilen på langkjøring, og da går den helt fint, men på småturer så begynner denne å fuske på halvgass, omtrent på 2-3000 omdr. Om jeg da gasser på kommer den seg, noen ganger kommer det et lite "poff" når jeg gasser på! Kan vel tyde på at jeg ikke får forbrent all bensinen? Noen som har noen tips? All hjelp mottas med en stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mtecpowa Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 min og er sånn:( begynte når eg skifta katalysator og lambda til ein brukt så skal skifte tilbake idag så kan gi besjed hvis det funker:) men må få meir tips hvis det ikkje er det:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Noen som fant ut av dette? har samme problem selv men samme bil og motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Har en 94 mod. e36 318 cab. Denne fusker når jeg kjører med halvt gasspådrag. ved 2-3000 rpm. Om jeg trykker gasspedalen i bånn så går bilen normalt. Når jeg da lar den gå på tomgang så er den ikke helt jevn der heller, da går den opp og ned med ca 100-200 rpm, dersom jeg ruser den når den går sånn, så blir tomgangen jevn/normal igjen. Med halvt gasspådrag så går den liksom å fusker, den går ikke reint og da har jeg nesten ikke noe motorkraft. Og når jeg da gir på mer gass så kommer det liksom et lite "poff" før den går normalt. Veldig irriterende, har prøvd med kondensfjerner uten hell. Minner meg litt om mopedtida, da forgasseren på mopeden var feil innstilt, så den gikk bare å putra. Noen som har noen formening om hva det kan være? akkurat san var min og. fikk også tips om lambda og lmm men var ignen av delene bilen stod i noen måneder pga pengemangel til og fikse.. fant ut no i går at de var 2 sprekke i insugsbelgen. byttet dette og problemet var vekke:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Sjekker du med startgass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duemorty Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Det letteste og billigste er vel og sjekke innsugsbelgen først, bare til og spraye startgass rundt så merker du om turtallet forandrer seg. Hadde det problemet med min en gang og men det var lambda. Sjekket det med og koble den ut. Men er noe feil melding du må slette da vis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 litt merkelig med meg.. sputet på med startgass men INGEN forskjell. men jeg så hullet for å si de san:S gammel startgass kansje ikke vet jeg men bare til å tenke på.. ta den heller av og bøy litt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå