dannybj Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Jeg har problem med at abs'en slår inn ved oppbremsing i lav fart. Uansett hvor løst jeg bremser. Noen som vet hva som kan være problemet? Virker nesten som om ABS'en slår inn hver runde hjulet går rundt, men ikke sikker på dette. Bilen er en e39 528iA 1999 mod. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Sjekka bremsebelegg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Bremsene er byttet forran.. kanskje følere til bremsebelegget som ikke er byttet?? Mener mekanikeren snakka om at de ikke hadde fler av de inne, men gikk visst fint uten en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elling Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Slår den inn med full kraft, eller bare litt? skjer det i alle hastigheter? Jeg hadde nylig det problemet på min e39 520, abs'n slo inn ved hver rotasjon i ~35 eller saktere, men ikke med full kraft.. dvs jeg fikk feedback fra abs'n i pedalen, men mistet ikke bremseeffekt. Det er isåfall sensorhjulet (dvs hjullageret) på en av sensorene som er gåent, eller har noe rusk på seg.. hos meg var det høyre hjullager bak som hadde fått litt medfart etter at vi brukte 2 timer på å få ut en gjenstridig abs sensor der.. Så, er det bare litt småfeedback fra abs er det sikkert noe slikt.. les av diagnose hos bmw og se hvilket hjul det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Er bare i lav fart ja.. Har samtidig et problem med risting i rattet under nedbremsing. Alt av bremser er byttet, for 1 mnd siden, og det hjalp ikke. Kan det være samme feil som utløser begge problemene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarF Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Hei! Jeg har akkurat samme problem som trådstarter sier i svaret over på min E39 98 mod. Hadde bilen på verksted i dag for å bytte skivene pga risting, men de var helt fine sa han. Han mente det kanskje var forhjulslageret, men jeg ville forventet en ulyd da før det ble så slarkete at det vil riste? Jeg har også hatt litt tull med en ABS sensor, men etter en rengjøring ordnet det seg. I det siste har likevel ABS slått seg inn under bremsing i lav fart på tørt underlag, uten at ABS og antispinn lyset har lyst opp i dashbordet. Kan også nevne at det er nye balanserte vinterdekk på bilen. Noen tips til hva det kan være? Setter stor pris på svar da jeg er redd det kan bli dyrt og vil nødig bytte et lager unødvendig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 einarF, har du risting ved nedbremsing, og det varierer ved ulike hastigheter hvor ille det er? Isåfall, CASTERSTAGSFORINGER!!! Søk på casterstagsforinger, du finner masse info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarF Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Takk for svar! Ristingen er jevn under både lav fart og høy fart ja. Jeg skal søke på det, har aldri hørt om det før, håper det ikke blir dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Det er ikke dyrt, og veldig lett å bytte selv. Anbefaler originale foringer/GS Performance/Powerflex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarF Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Hive meg på og anbefale GS bildeler sine performance (?) Casterstagsforinger! Genialt enkle å montere kontra originalforinger, du kan montere de uten å måtte belaste hjulene, levtiden skal være bedre enn orignalt, og de gir en overraskende mye tightere og finere styrerespons! Og HVIS casterstaga skulle ryke, kan du enkelt demontere foringene og sette de over på nye stag (som fåes kjøpt både med og uten foringer montert). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarF Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Var ikke så god side å finne ting på den GS Bildeler, ble ikke klok på søkefunksjonen heller. Men ser dere sier at det er enkelt å montere, hva vil det si Er ingen dreven hjemmemekaniker og har ikke tilgang til bukk. Er det noe som du bør være dreven med før du setter i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarF Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Har fått snakket med bilmekanikeren som så på bilen. Han sier at bremsene ser bra ut, og at foringer og stag i forstillingen også ser bra ut. Det var et hjullager på ventstre side fremme som var dårlig og han sa at dette må byttes. Han virket ikke helt overbevist om at det var dette som forårsaket ristingen, det kunne være det, men etter å ha byttet det var det mulig å finne ut om noe annet også må byttes. Kan virkelige et hjullager, som jeg ikke har hørt noe romling fra enda, forårsake så mye risting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 C-A-S-T-E-R-F-O-R-I-N-G-E-R!!! Mine så HELT strøkne ut, kunne såvidt se noen hårfine sprekker. Ikke tegn til slakk, kunne ikke kjenne noe hverken med bilen på bukk eller på bakken. Men duverden for en forskjell. Hvis du ikke vet med sikkerhet at de er byttet siste året eller noe, BYTT DE! SÅ kan du begynne å bytte andre ting. Men for all del, hjullageret kan selvfølgelig være dårlig, og er det så dårlig så det er slakk i hjulet bør det byttes først uansett. Men før du bytter noe som helst annet, casterforingene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treern Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Har vert bortig slik problem på min e46 og en e39 ta av alle felger og kontroller om det er noe korrosjon mellom felg og skive. Prøv og slip dette rent med slipe rondell slik at det blir blank. Problemet på på disse bilene ble borte og er helt strøkne, når det gjelder abs som pulserer kan det være en feil med abs krans, må bruke en tester å kjøre live data på abs og se om det er et hjul som ikke gir signal hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå