Bimmerhansen Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Driver i bilbransjen og lest om en del utenlandske firmaer som drar ut 200 hk og 410 nm ut av en 122hk e87!! trodde nesten ikke dette var mulig men det er det tydeligvis.. Nå har det også kommet et Norsk firma som greier dette: EkotuningCom AS eller Dieselchip.no som de også heter. De mener at det faktisk er mulig å hente ut mer også men at dette oppsettet med 200hk oh 410 nm er nøye testet og brukt på mange biler med meget stort hell.. Prisen er snaue 7000 kr. Tenkte jeg skulle gjøre dette samt sette på KN innsattsfilter. Da skal vist bilen min gå som bare F@3n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 tøft! Da blir jo 1-serie en MEGET artig bil;) vet du om dette gjelder andre typer bmw diesel også? tenke seg en e46 330d med noe liknende chip osv, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 i følge dieselchip.no så henter de jo ut 156hk/330nm med sitt "powerprogram" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Men nå er vel turboen i (hvertfall de eldre 1-seriene) samme som i 318d? I tilfelle kan du forvente at turboen takker for seg tidligere enn hva den ville gjort orginalt. Turboen som vi har diskutert mange ganger her inne, havarerer om vi skal tro diverse "fortvilte" forumbrukere tidligere enn man i utgangspunktet forventer- selvom det tilsynelatende er innenfor akseptable rammer.. Men uansett er det imponerende å dra ut 200holdbare diesel hk av en 1,9? liter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Er det pga. høyt baktrykk i eksoshuset at turboen tar kvelden? Eller er det rett og slett for høyt ladetrykk? Hva er isåfall ladetrykk ved 200hk på 118D? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 i følge dieselchip.no så henter de jo ut 156hk/330nm med sitt "powerprogram" det er riktig.. men de har også programmer som er induvidual... Der kunne de hente de nevnte tallene for 6900 kr. gjort på 90min og du kan være med på hele prosessen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Er det pga. høyt baktrykk i eksoshuset at turboen tar kvelden? Eller er det rett og slett for høyt ladetrykk?Hva er isåfall ladetrykk ved 200hk på 118D? tror det var baktrykket som var problemet der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Men nå er vel turboen i (hvertfall de eldre 1-seriene) samme som i 318d? I tilfelle kan du forvente at turboen takker for seg tidligere enn hva den ville gjort orginalt. Turboen som vi har diskutert mange ganger her inne, havarerer om vi skal tro diverse "fortvilte" forumbrukere tidligere enn man i utgangspunktet forventer- selvom det tilsynelatende er innenfor akseptable rammer.. Men uansett er det imponerende å dra ut 200holdbare diesel hk av en 1,9? liter.. mm.. kan godt hende det.. sitter ikke på noe data der, men er enig om at det er meget imponerende med 200 hk fra 1.9:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 tøft! Da blir jo 1-serie en MEGET artig bil;) vet du om dette gjelder andre typer bmw diesel også? tenke seg en e46 330d med noe liknende chip osv, hehe jepp.-- de kan lage program for denne bilen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 så, da er det vel bare å bygge sin egen eksos:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Du har diverse meget seriøse chiptunere (som også leverer trim, som kompressorleverandøren ESS Tuning) som tilbyr to steg: 1) Nogenlunde normal levetid på slitedeler, du presser bare litt mer krefter ut av motoren 2) Du velger å dra den helt ut, med fare for at noe skal ryke tidligere enn normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå