bmwkiz Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 hei! har en e30 med 2 motorer, er ganske ny på bmw så vet ikke helt navnene på motorene da, men står i en 2.3 l 12v nå, og har en 2.0 motor liggende men lurer på hvis jeg flytter over veiv og råder fra 2.3 i 2.0 så blir det 2.3? er havarerte sylindrer i 2.3. er det mer som må flyttes over eller blir dette rett? mvh Lars
KalMar Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Det er nok m20b20 og m20b23 motorer du har.. Det er samme borr på sylindrene i 2l og 2.3l blokka...men hvet ikke om veiv passer overens med hverandre.. men stempler, råder skal være likt.. 2.3l toppen den med størst kanaler mener..
SteffenM2 Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 2.3 veiv skal passe den. 323 og 320 har såvidt jeg husker helt identiske topper.
janerik171187 Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 hei!har en e30 med 2 motorer, er ganske ny på bmw så vet ikke helt navnene på motorene da, men står i en 2.3 l 12v nå, og har en 2.0 motor liggende men lurer på hvis jeg flytter over veiv og råder fra 2.3 i 2.0 så blir det 2.3? er havarerte sylindrer i 2.3. er det mer som må flyttes over eller blir dette rett? mvh Lars blokka på 2 og 2.3 er lik topp er lik veiv er ikke lik men passer over i blokk råder er like stempler er ikke like. lavere de på 2.3 enn 2 (høyde kryssbolt til toppen av stempel), sier seg litt selv siden rådene er like men slaglengden er lengre. bensintrykkregulatoren på 2.3 er vell og en halv bar høyere om jeg husker rett
bmwkiz Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 takker for alle svar høres jo ikke ille ut da vi får se hvordan dette prosjektet utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå