///stian Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Har byttet motor i min BMW 530DA. Bilen er en 2000mod og motoren jeg satte i er en 99 mod. Motoren "kinner" og alt men vil ikke starte, alt av ledninger er koblet opp samt alt av vakumslanger er på plass. Probleme er at jeg ikke får Diesel opp i Fuel railen, er det noe slags form for startsperre det? Eller er pumpa gåen? Får diesel frem til pumpa, men det virker som om den sender alt i retur igjen. Noen som har noen tips til meg her, føler jeg har prøvt alt og er på nippet til å gi opp. Setter utrolig pris på alle svar, alt hjelper nå Hilsen Stian
Gjest Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 dersom du kun har byttet motor, ikke styreenheter skal det meste være ok,utenom at pumpe og dyser ikke ligger inne "riktig" i dde. ved å la tenning stå på i over 1 min elns så skal den lufte seg slev.
///stian Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Skrevet Mars 17, 2010 Har ikke byttet hjernene eller ledningsnett. Takk for tipset Noen fler?
Gjest Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 hvordan vet du at du ikke får fuel fram til railen? ville prøvd å nappe av trykk sensoren bakpå railen og prøve å starte. da går den i et slags erstatningsprogram og gir fult trykk.
HMW Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Nå kan jeg egentlig ikke dette på bmw, men de andre merkene jeg har byttet dieselmotor på så har det sittet start sperre koblet til pumpe. Veldig rart om det ikke skulle gjøre det her?? Sitter en stopp ventil på pumpa som ikke slipper igjennom før det kommer strøm til den som det ikke vil gjøre før startsperra er åpnet. Er jo noen løsninger på dette om det er tilfelle.. hammer og knuse og koble litt
Gjest Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 er jo ikke noe startsperre så lenge han ikke har byttet noen komponenter som kommuniserer med resten av bilen.. bile skal da heller ikke kinne..
///stian Skrevet Mars 17, 2010 Forfatter Skrevet Mars 17, 2010 Jeg vet at jeg ikke får trykk/diesel i fuel railen for jeg har løsnet et av røra, å det kommer ikke en dråpe diesel ut. Skal prøve å nappe av sensoren på fuel railen i morgen. Har en høytrykkspumpe til, men vil jo helst ikke bytte da det er en krevene jobb? Noen som har noen innspill?
Johnsen86 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Sjekk om matepumpa i tanken går. Har du kjinna lenge? Man må ofte kjinne en god stund før de er ordentlig lufta.
///stian Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Det gjør den, for diesel spruten står ut vist jeg "napper" av den enne slangen på filter. Bilen har stått uten batteri, alt skal ver "nullstillt" Skal ut og prøve litt etter jobb i dag, så kommer med et innlegg seinere. Om noen har noen tips så kom med dem, alt hjelper Stian
Gjest Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 mål om du har riktige signaler inn på pumpe/stoppventil. du kan bruke wds for å finne ledn nett, dette finner du på google. om du ikke har riktige signaler, så må du se på alle komponenter som kan gjøre dette. det beste hadde jo vært å lest av feilminne. Jeg har dis, kommer til rogaland igjen om ei drøy uke. om ikke du har fått det til da kan jeg se om jeg har tid.
HMW Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 er jo ikke noe startsperre så lenge han ikke har byttet noen komponenter som kommuniserer med resten av bilen.. bile skal da heller ikke kinne.. Selvsagt kan det forekomme! Hvis ikke dieselpumpa og styreenhet er kodet sammen så er det utrolig mange biler som ikke starter. Burde ikke komme med bastante innlegg uten grunnlag og erfaring... De fleste biler med startsperre kinner, mange starter og deretter stopper. Har du byttet motor og det gjerne mangler diesel i railen så vil det heller ikke komme noe diesel til railen så lenge startsperra ikke åpner for det.
Gjest Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 startsperre og koding er på ingen måte det samme. bare les innleggene mine. helst før du skyter. jeg har ikke vært borti at biler kinner når startsperra slår inn, men har hørt om det. så den skal jeg trekke. men startsperre går på ews,kombi,og dde. koding av pumpa er noe helt annet. har ikke noe med ews å gjøre. men den trenger ikke å få dielse fordi om.
HMW Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 Startsperra går på mange biler på pumpa.. bytte til pumpe fra org motor og bilen starter med en gang. Sier seg jo selv da at det har noe med startsperre å gjøre. Om det går direkte fra tenningslås, styreenhet, nøkkel etc aner jeg ikke og har heller ikke påstått. Om jeg har brukt noen uttrykk som koding på en feil måte beklager jeg det, men uansett har det hatt en god løsning for meg flere ganger. og.. ang. kinning.. Mulig du er borti kun nyere biler som ikke gjør dette, men de fleste jeg har hatt problem med dette på starter med en gang - stopper - deretter om de har lampe for startsperre har denne lyst. Ikke hatt problemet eller opplevd dette på bmw så det skal være sagt. Audi, VW, renault, volvo +++ skjer dette på. Ihvertfall "eldre" typer.
Gjest Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 bra, koding, som allerede er nevnt i tråden, kan føre til at den ikke vil gi noe diesel, ja. helt riktig. enig der, og har alltid ment det. legg merke til kan. det har ingenting med startperre å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå