jorg1s1 Skrevet Mars 17, 2010 Skrevet Mars 17, 2010 Noen som har godkjent 60/60 senk på E30 med sekser etter de "nye" reglene, altså at man må klare å kjøre over denne 11cm høye klossen? Evt. vet om det laveste punktet er under 11cm?
HMW Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Helt syk regel som noen av trafikkstasjonene praktiserer. Du skal kunne kjøre bilen over en kloss som er 11 cm høy og husker ikke hvor bred! Helt nazi på dette på gjøvik. Hadde en lengre prat med en av gutta der og spurta da hvordan de gjorde det med sportsbiler og andre doninger som faktisk er lavere originalt. Dette hadde han ikke noe godt svar på og sa at det var mye usikkerhet rundt dette nye påfunnet. var nok noe oppgitt over dette selv også!
wicky124 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 hmm...kan man kjøre sidelengs over den? sånn på skrå?eller må det kjøres rett over den`?
Ellingsen B. Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 da sliter vel de fleste ferrarier, porscher og lamboer da?
ehrnst Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 de setter bilen på bukken å trekker en spesiallaget kloss under hele bilen. Min bil med 40/40 ble godkjent, men det buttet i eksosen
bmwkizn Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Sykt! Men gjelder det understellet? får man mangel hvis det stopper i fangern liksom?
ehrnst Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 det skal helst ikke butte noen steder fikk jeg inntrykk av, hvertfall ikke bærearmer, motor osv. Han som kontrollerte min mente det gikk fint med eksosen som sagt, så lenge det ikke butta så mye at den satt fast
hagenisse Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Det gjelder ikke fangere og slikt så vidt jeg har fått med meg. Har man mindre enn 11cm klaring er ikke bilen egnet for kjøring på vei i Norge etter min mening - og det ser man jo når man kjører kolonne etter supersenkere.. fartsdumper, hull osv tar evigheter...
Morten1989 Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Jeg godkjente senkesettet mitt i september i fjor. Da brukte de ikke noe kloss iallefall
HMW Skrevet Mars 19, 2010 Skrevet Mars 19, 2010 Ikke alle som praktiserer dette enda. De hadde ikke fått noe kloss når jeg var på Hunndalen trafikkstasjon sist så han driv på med et vater og tommestokk. Den bilen det gjaldt hadde en fals i en understellsdel og den var det bare 10cm klaring på og det var helt fryktelig visst.. edit : Meterstokk da ihvertfall.. for å få cm :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå