Gå til innhold

Kjøp av E34

KalMar
 Share

Anbefalte innlegg

Hva mener folk om denne bilen, noen som kjenner til denne ?

Skal være med min lille bror å kjøpe bil.

Den har gått noe langt, det er nesten kun lengda på bilen som får meg til å være litt skeptisk.

Har ikke mye erfaring med M50 motorene som om noen kan komme med noen erfaringer om motor, hvor langt pleier de å gå, typisk feil og liggnende..

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... img6129815

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hatt e34 selv, 525 vel og merke men mye samme problemene.

Største problemet jeg hadde var kjølesystemet. Radiator, vannpumpe, termostat og alt tok kvelden en etter en. Slark i styresnekken og hjelpesnekken er også et stort problem. Ellers er det lite rust som oftest, iallefall i forhold til japsebiler. Men verdt å sjekke opp i rust på kanaler iallefall, mye å prute på der. Hør også etter ulyder som vanlig. Ellers er det veldig gode biler å kjøre og eie, bruker mye bensin dog. En venn som har en 520ia bruker rundt 1.5 på snill kjøring. Er jo kjede også, så slipper all reimbyttingen som ofte koster en del. Du bør kanskje høre etter raslelyder fra forann på motoren under oppstart noe som tyder på slitt strammer/kjede. tja tror det var det jeg har å komme med som er negativt med disse og som er verdt i å sjekke opp i. Ellers er det jo alt det vanlige når man kjøper bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene føler jeg at jeg kan ganske godt.. Er egentlig M50 med mange km jeg er usikker på..

En m50 automat og e34 er ingen god kompinasjon for bensin forbruk..

Denne jeg har linket til har jo godt 345k km og føler egentlig det er litt langt.. men ellers ser jo bilen ganske bra ut må æ si !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 er ikke noe problem i det hele tatt. Fikk den ned i 1.25 på det meste.

Hadde jo selv 525ia 24v. Fikk den ned i 1.3 over fjellet fra bergen til oslo. Vanlig kjøring til skole, jobb og venner brukte den uten problemer 2+ på milen. Fikk den sjekket på verksted pga jeg syns det var mye, men de fant absolutt ingenting, og med litt småkjøring (altså kjøring på under 45 min) så bruker den lett så mye. Men uansett en fantastisk bil å kjøre, så lenge man har råd til bensinen. Er jo stor og tung bil med stor motor, så må beregne litt mer på bensin enn man forventer. Brukte forresten 950+/- i uken på bensin til og fra skolen som er 1.5 mil vekke fra meg. Litt kjøring til og fra venner og jobb, men alt i alt lite i bruk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 motorene går vel så langt "du" vil de skal gå. Behandler du den fint, med oljer osv, så ruller de jo et stykke. En kar på BFC.com har jo en 525 med M50 motoren som har gått nærmere 365 000 MILES. Og det er bilen han bruker frem og tilbake til jobb osv per dags dato.

Bilen du ser på ser jo helt grei ut til 20 000 : ) Lett å få tak i deler også hvis du trenger. Alt fra motor til understell, lykter og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snakket med en kompis igår som har en e34, den så helt strøken ut på kanalen men det var hull tvers gjennom.. så kan nesten vede hatten min på at det er hull..

Men vill nå ikke si at det er det som er det værst.. tenker egentlig mer på antall km bilen har godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...