Gå til innhold

Problem med during i sub etter innstallasjon

Anbefalte innlegg

Monterte en liten aktiv sub baki konebilen i dag (kjøpt helt ny). Det har vært stereo i bilen fra før som fungerte bra så jeg brukte de eksisterende kablene som var lagt opp. Koblet til signalkablene, strøm, jord og remote-kabelen. Vred tenningsnøkkelen til første hakket så cd-spilleren skrudde seg på. Sub'en slo seg på samtidig som den skal gjøre. Alt fungerte bra og spilte fint. MEN! Når motoren startes begynner suben og dure konstant temmelig høyt. Stoppes motoren forsvinner duringen og suben spiller som normalt. Støy fra strømkabel, tenkte jeg.

Så jeg koblet strømmen på en annen kabel utenfor bilen fra batteriet til sub`en. Fortsatt samme elendigheten. Den spiller på meget lavt volum, men hvis jeg skrur opp volumet på sub`en (direkte på boksen) blir det bare duringen. Men... jeg skrudde fasen fra 180 til 0 og da ble duringen helt borte og sub`en spiller som den skal uansett om motoren går eller ikke.

Men jeg synes ikke suben spiller like fint på fase 0. Det blir mer bromling og dårligere slagbass, samt at det føles som den "henger igjen" litt i forhold til musikken.

Så.. hvorfor spiller suben fint på fase 180 når kun tenningen står på og når jeg starter bilen blir det bare during. Bytter jeg til fase 0 forsvinner duringen og jeg kan skru volumet på suben på maks uten at det durer.

Kan det være noe feil på selve suben eller den innbygde forsterkeren?

Takknemlig for innspill! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...