slarve Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Hei Har en 2001 modell 320d som er litt treg til å starte når motoren er kald... Vet ikke om ute-temp innvirker i særlig grad... Starter alltid på første forsøk men kan ta en del sekunder... vet det normalt ikke skal gjøres men det hjelper å tråkke litt på gassen!? Går fint når den først har starta.. Hva kan dette skyldes? Glødeplugger? (går vel da litt ujevnt etter start?) lekkasje i injektor/lavt dieseltrykk? Vakuumlekkasje? Tett diesel eller luftfilter?
Tiller Skrevet Mars 20, 2010 Skrevet Mars 20, 2010 Kan jo være dieselfilteret som er klar for å bli byttet ut. Men siden den er tregstartet når motoren er kald kan det jo også høres ut som glødepluggene...
bmwmann24 Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Diesel siger tilbake? evt som tiller skriver at glødepluggene dine er dårlige.?
slarve Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Frykter at det kan være at diesel siger tilbake ja... Tror egentlig ikke det er glødepluggene da bilen går fint når den starter og problemet kan ha med hvor lenge bilen har stått og ikke hvor kald den er... Har forsøkt å lese av feilkoder med en Maxidiag og fant to feil DME: P001B PLEASE REFER TO SERVICE MANUAL! ABS: 5DF4 SYSTEM VOLTAGE <9 VOLTS Noen som vet noe mer om hva de betyr?
aloo Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Jeg sliter også det på min 320d. Skiftet glødeplugger for ca 1 måned siden og alt fungerte bra fram til nå. Skal ta oljeskift, oljefilter og dieselfilter til uken. Håper det har noe med dieselfilteret..
slarve Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Jeg sliter også det på min 320d.Skiftet glødeplugger for ca 1 måned siden og alt fungerte bra fram til nå. Skal ta oljeskift, oljefilter og dieselfilter til uken. Håper det har noe med dieselfilteret.. Så nå er problemet tilbake? Kjøpte bilen for 3 uker siden så olje og filer skal være skifta. Men bestillte luftfilter, dieselfilter, pollenfilter og veivhusfilter hos koed nå... Lurer på å skru av EGR-ventilen og rense den idag..
aloo Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Nei slet i utgangspunktet ikke med tungstart før jeg skiftet glødepluggene. Men tenkte det var på tide med å skifte plugger. Bilen har gått 135000km så det var på høy tid. Startingen har fungert bra inntil forrige uke. Da slet jeg med at det tok tid før bilen fikk startet. Håper dieselfilter bytte gjør susen.. Kan filteret være tett??
bmwmann24 Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Bytta dieselfilter på min. Hadde ingen betydning. Bytta glødeplugga å bilen starta på første drag. Når det er iskaldt ute så tetter som regel dieselfilteret seg å man får ikke start har jeg hørt. Men, en tungstarta diesel er om regel glødeplugga som er dårlig.
slarve Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Skrevet Mars 21, 2010 Skruvde av EGR-ventilen idag og sånn så den ut: Innsuget var dermed også like ille: Rensa ventilen og innsuget på innsuget men merka ingen spesiell forskjell under testkjøring... Blir vel å ta av innsuget for rensing i påska, sammen med annet vedlikehold.
aloo Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Hehe. Jeg gjorde det samme idag. Men min egr var ikke så ille som din Har ikke merket noe forskjell ved kjøring. Men det har blitt mye mindre hvit røyk ved start av bilen og ved tomgang. (ved kald motor)
Tiller Skrevet Mars 21, 2010 Skrevet Mars 21, 2010 Det så ikke bra ut. Ville pelt av innsuget og gjort det reint ja. Det er nok litt av problemet ditt det der
aloo Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Etter rensing av innsuget virker det som bilen min lager en liten pipelyd når motoren står og går. hva kan det komme av??
Thomaz Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Har hatt problemer med start når det er kaldt på vår 320d 04 mod og.. Når det var som kaldest startet den ikke i det hele tatt ( 30-) Lurer også på hva det kan være.. Går helt fint ellers.. Kanskje jeg burde titte på den EGR ventilen selv.. Mye jobb å komme til?
aloo Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Registrer og sjekk her http://www.bmwland.co.uk/talker/login.p ... dee4424bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå