HagenJR Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Virket knall idag, ingen tegn til noe tull så håper bare det varer fremover
635csi Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 da vil jeg låne timingverktøyet fra deg Skal alltids ordne seg det vettu
635csi Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Skrevet Mars 26, 2010 Virket knall idag, ingen tegn til noe tull så håper bare det varer fremover Godt å høre Satser på at alle 7-serier i området snart blir operative igjen
HagenJR Skrevet Mars 26, 2010 Skrevet Mars 26, 2010 Virket knall idag, ingen tegn til noe tull så håper bare det varer fremover Godt å høre Satser på at alle 7-serier i området snart blir operative igjen det blir
635csi Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 For dem som har fulgt med her kan jeg oppdatere med at motoren er oppegående igjen for lenge siden Årsak: toppakning! Toppen var tett, så etter litt planing ble den montert igjen sammen med ny toppakning, strekkbolter, vannpumpe og termostat Da er det bare å vente på at det skal dukke opp noe annet dritt, hehe Til dere som ønsket å låne justeringsverktøy er det bare å sende meg en pm Eller så kan det kjøpes her: http://www.sealey.no/
HagenJR Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 For dem som har fulgt med her kan jeg oppdatere med at motoren er oppegående igjen for lenge siden Årsak: toppakning!Toppen var tett, så etter litt planing ble den montert igjen sammen med ny toppakning, strekkbolter, vannpumpe og termostat Da er det bare å vente på at det skal dukke opp noe annet dritt, hehe Til dere som ønsket å låne justeringsverktøy er det bare å sende meg en pm Eller så kan det kjøpes her: http://www.sealey.no/ Skummelt å skrive sånt
635csi Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Har lært meg det at så snart man har fikset et problem så dukker det alltid opp noe nytt. Prøver derfor å passe på at det alltid er noe småtteri som er galt, sånn at det ikke oppstår nye større problemer, hehe Men fra spøk til alvor: ny dritt har faktisk allerede dukket opp, siden girkassen tuller litt med meg av og til Alternativ 1: prøve med "flushing" dersom jeg finner noen i Midt-Norge som utfører sånne tjenester. Alternativ 2: nyoverhalt forsterket kasse = dyrt
HagenJR Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Har lært meg det at så snart man har fikset et problem så dukker det alltid opp noe nytt. Prøver derfor å passe på at det alltid er noe småtteri som er galt, sånn at det ikke oppstår nye større problemer, hehe Men fra spøk til alvor: ny dritt har faktisk allerede dukket opp, siden girkassen tuller litt med meg av og til Alternativ 1: prøve med "flushing" dersom jeg finner noen i Midt-Norge som utfører sånne tjenester. Alternativ 2: nyoverhalt forsterket kasse = dyrt "flushing" gjør du jo lett selv
635csi Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Tja, tenkte å få noen profesjonelle til å gjøre dette så jeg er helt sikker på at det blir gjort etter boka Lei av å skru, den motoren tok nesten livet av meg, hehe
HagenJR Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Tja, tenkte å få noen profesjonelle til å gjøre dette så jeg er helt sikker på at det blir gjort etter boka Lei av å skru, den motoren tok nesten livet av meg, hehe Klarer jo ikke å gjøre noe galt egentlig da, vet ikke hva de tar for flushing jeg da, men er jo rimelig enkelt å gjøre det selv, resultatet skal vel bli noe lignende uansett, ikke at jeg har så mye peiling på flushing og automatkasser men
635csi Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 Selv GS har ikke utstyr for å utføre dette, så da går jeg nesten ut i fra at jeg må høre med noen som er spesialister på automatkasser. Håper at en flushing vil rense kassa såpass at den vil fungere problemfritt igjen, er verd å prøve hvertfall når jeg vet hva en "ny" kasse koster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå