Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Virket knall idag, ingen tegn til noe tull :D så håper bare det varer fremover :)

Godt å høre :)

Satser på at alle 7-serier i området snart blir operative igjen :wink:

Skrevet
Virket knall idag, ingen tegn til noe tull :D så håper bare det varer fremover :)

Godt å høre :)

Satser på at alle 7-serier i området snart blir operative igjen :wink:

[-o< det blir :P

• 5 months later...
Skrevet

For dem som har fulgt med her kan jeg oppdatere med at motoren er oppegående igjen for lenge siden :wink: Årsak: toppakning!

Toppen var tett, så etter litt planing ble den montert igjen sammen med ny toppakning, strekkbolter, vannpumpe og termostat :) Da er det bare å vente på at det skal dukke opp noe annet dritt, hehe :wink:

Til dere som ønsket å låne justeringsverktøy er det bare å sende meg en pm :) Eller så kan det kjøpes her: http://www.sealey.no/

Skrevet
For dem som har fulgt med her kan jeg oppdatere med at motoren er oppegående igjen for lenge siden :wink: Årsak: toppakning!

Toppen var tett, så etter litt planing ble den montert igjen sammen med ny toppakning, strekkbolter, vannpumpe og termostat :) Da er det bare å vente på at det skal dukke opp noe annet dritt, hehe :wink:

Til dere som ønsket å låne justeringsverktøy er det bare å sende meg en pm :) Eller så kan det kjøpes her: http://www.sealey.no/

Skummelt å skrive sånt :D

Skrevet

Har lært meg det at så snart man har fikset et problem så dukker det alltid opp noe nytt. Prøver derfor å passe på at det alltid er noe småtteri som er galt, sånn at det ikke oppstår nye større problemer, hehe :wink:

Men fra spøk til alvor: ny dritt har faktisk allerede dukket opp, siden girkassen tuller litt med meg av og til :twisted:

Alternativ 1: prøve med "flushing" dersom jeg finner noen i Midt-Norge som utfører sånne tjenester.

Alternativ 2: nyoverhalt forsterket kasse = dyrt :wink:

Skrevet
Har lært meg det at så snart man har fikset et problem så dukker det alltid opp noe nytt. Prøver derfor å passe på at det alltid er noe småtteri som er galt, sånn at det ikke oppstår nye større problemer, hehe :wink:

Men fra spøk til alvor: ny dritt har faktisk allerede dukket opp, siden girkassen tuller litt med meg av og til :twisted:

Alternativ 1: prøve med "flushing" dersom jeg finner noen i Midt-Norge som utfører sånne tjenester.

Alternativ 2: nyoverhalt forsterket kasse = dyrt :wink:

"flushing" gjør du jo lett selv :)

Skrevet

Tja, tenkte å få noen profesjonelle til å gjøre dette så jeg er helt sikker på at det blir gjort etter boka :wink: Lei av å skru, den motoren tok nesten livet av meg, hehe :)

Skrevet
Tja, tenkte å få noen profesjonelle til å gjøre dette så jeg er helt sikker på at det blir gjort etter boka :wink: Lei av å skru, den motoren tok nesten livet av meg, hehe :)

Klarer jo ikke å gjøre noe galt egentlig da, vet ikke hva de tar for flushing jeg da, men er jo rimelig enkelt å gjøre det selv, resultatet skal vel bli noe lignende uansett, ikke at jeg har så mye peiling på flushing og automatkasser men :P

Skrevet

Selv GS har ikke utstyr for å utføre dette, så da går jeg nesten ut i fra at jeg må høre med noen som er spesialister på automatkasser. Håper at en flushing vil rense kassa såpass at den vil fungere problemfritt igjen, er verd å prøve hvertfall når jeg vet hva en "ny" kasse koster :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...