Gå til innhold

GEAR POSITION INDICATOR SWITCH m3.2 L girkasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

niks egen til ryggelys.

virker jo som den gir beskjed om hvilke gir den er i. men til hva da? har nemmelig ikke koblet den til min bil da føleren var knekt

Skrevet

Vet ett eller kanskje flere av startsperre systemene på sene e36 blandt annet krevde at bilen står i fri for å kunne starte den. Andre system krevde kun at clutch var trampet inn.

Dette som en idiotsikkring mot at bilen hopper fremover hvis den ikke står i fri/clutch er trampet inn.

Beste hadde vel vært å finne tak i ett komplett koblingsskjema for din årsmodell å finne den igjen der. F.eks under startsperre systemet om det er det den er til.

Skrevet

Hmmm ja det er jo en mulighet, men bilen starter jo den og EWSll er ikke strupa er i brukt med chip og alt

Skrevet
Hmmm ja det er jo en mulighet, men bilen starter jo den og EWSll er ikke strupa er i brukt med chip og alt

Mulig den er koblet sånn at den ikke skal sperre motor selv om man får en feil på den sløyfa eller no sånt. Hadde jo vært surt om kontaktene korroderte og bilen stoppa :P

Ikke lett å si :P

Men en titt i ett koblingsskjema kan jo gi svar.

Skrevet

HEhe :P enig der, men rart da klarer ikke finne no skjema til den heller, nei får vel bare fikse kontakten og koble den på. så er jeg på den sikre siden iallefall :)

Skrevet

Det er komunikasjon mellom den indikator bryteren der og den bryteren som ligger på trykk linja til clutch slave cylinderen. Det er en slags "sikkring" mot over rusing når motoren står i fri. Dvs at om man har dette systemet så kan du ikke sette bilen i gir, ruse den opp på sperra og kaste ut clutchen. Da sperrer den på et eller anna turtall.

Det har hvertfall jeg blitt fortalt når jeg spørte en om det samme. Det var slikt system på den engelske bilen jeg har hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...